وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه درباره عواقب نپذیرفتن راه دیپلماسی برای رفع نگرانی‌های امنیتی هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تنش‌ها با روسیه برسر مناقشه اوکراین، هشدار داد: «روسیه دو راه دارد، یا گفت‌وگو و دیپلماسی برای رفع نگرانی‌های امنیتی را انتخاب می‌کند یا با عواقب وخیم انتخاب خود مواجه خواهد شد.»

این در حالی است که یک منبع وزارت امور خارجه روسیه به خبرگزاری تاس اعلام کرده است که روسیه و غرب در آینده نزدیک به رایزنی درمورد تضمین‌های امنیتی ادامه خواهند داد.

این منبع با بیان این‌که «مجموعه تماس‌ها در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت»، گفت که «هنوز توافق خاصی درمورد تاریخ و سطح» رایزنی‌ها صورت نگرفته است.

به گفته وی مسکو از پاسخ غرب به خواسته‌های اساسی امنیتی خود ناامید است و با این حال، مخالفان روسیه نسبت به برخی جنبه‌ها از جمله دستور کار فعلی کنترل تسلیحات رویکرد جدی دارند. این منبع تأکید کرد که طرف مقابل «به گفت‌وگو علاقه نشان داده است که به خودیِ خود چیز خوبی است.»

پیش از این نیز اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی با هشدار درباره حمله ادعایی روسیه به اوکراین، مدعی شد: «اتحادیه اروپا بسته گسترده‌ای از محدودیت‌های اقتصادی و مالی را علیه مسکو آماده کرده و اعمال برخی تحریم‌ها علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را رد نمی‌کند.»

رئیس کمیسیون اروپا مدعی شد این بسته شامل محدود کردن دسترسی به سرمایه خارجی و کنترل صادرات محصولات فنی است و می‌تواند موجب تضعیف بیشتر اقتصاد روسیه و و لادیمیر پوتین شود.

این در حالی است که ادعای حمله بار‌ها از سوی مقامات روسی رد شده است. در بحبوحه افزایش تنش بین روسیه و اوکراین، آمریکا در حال افزایش حضور نظامی خود در شرق اروپا است و گفته می‌شود امروز (شنبه) اولین گروه از سربازان آمریکایی وارد خاک لهستان خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار