"گرگاس" چیست؟

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه گفت : "گرگاس" یک گونه مهاجم است که به ذخایر ژنتیکی گرگ‌ها آسیب می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فرشاد فتاحی گفت : گونه‌های هیبرید در تمام دنیا گونه‌های مهاجمی هستند که هم در گیاهان و هم در جانوران مشاهده می‌شوند، هیبرید‌ها حاصل لقاح دو گونه متفاوت هستند.

به گفته معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه گرگاس یکی از همین گونه‌های هیبرید است که از لقاح سگ و گرگ ایجاد می‌شود از آنجایی که جمعیت سگ‌های ولگرد زیاد است، شاهد جفت گیری این حیوانات با گرگ‌ها هستیم که گرگاس از این جفت گیری متولد می‌شود.

گرگاس یک گونه خطرناک است که در برخی از شهر‌های دیگر کشور به انسان‌ها آسیب جدی رسانده و حتی باعث مرگ شده این موجود به دلیل شرایط خشکسالی و ... به زیستگاه‌های انسانی نزدیک شده و خطرآفرین است.

یکی از ویژگی‌های مهم گونه‌های هیبرید از جمله گرگاس قدرت تکثیر فراوان آن‌ها است این گونه‌ها برای اینکه بتوانند غالب شوند، مدام زاد و ولد می‌کنند.

این میزان زاد و ولد بالا، در بلندمدت باعث آسیب دیدن ذخایر ژنتیکی گرگ‌ها خواهد شد.

گرگاس موجودی است که خوی وحشی گرگ و هوش بالای سگ را دارد و از همین رو به آسانی نمی‌توان آن را گرفت، حتی برای جمع آوری این موجودات قفس هم گذاشتیم، اما به جهت هوش بالایی که دارند وارد قفس نمی‌شوند.

گرگاس جز گونه‌هایی که باید محافظت شود نیست و با هر روشی باید جمع آوری شود.

از مردم درخواست می شود از احساسات به خرج دادن و غذا دادن به این موجودات خودداری کنند گرگاس مانند سگ باوفا نیست و اگر فردی چندبار به این حیوان غذا بدهد، اما از غذا دادن مجدد خودداری کند و حیوان گرسنه بماند، امکان حمله کردن به او بسیار بالا است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.