معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف به انجام بازرسی از موتورخانه‌ها و سامانه‌های احتراقی به منظور اخذ تائیدیه معاینه فنی مورتورخانه‌های خود هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- منوچهر فخری گفت : براساس تبصره یک ماده ۱۷ قانون هوای پاک، تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به انجام بازرسی از موتورخانه‌ها و سامانه‌های احتراقی از به منظور اخذ تائیدیه معاینه فنی مورتورخانه‌های خود هستند بنابراین تمامی بهره‌برداران منابع ثابت آلوده کننده هوا، ملزم به رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها در موتورخانه‌ها و سامانه‌های احتراقی خود هستند.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه این مراکز مکلفند تدابیر لازم جهت جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها در هوا را اتخاذ نمایند و از سوخت مناسب، ترجیحاً گاز شهری استفاده نمایند، همچنین مکلف به انجام معاینه فنی سالانه از سامانه موتورخانه‌های خود، توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده می‌باشند و نسبت به دریافت گواهینامه معاینه فنی از سازمان ملی استاندارد مطابق با حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها اقدام نمایند.

با توجه به این موضوع مالکان و مسئولان مراکز اداری، بهداشتی و درمانی، خدماتی، عمومی و تجاری، به جهت کاهش انتشار آلاینده‌ها و بهینه سازی مصرف انرژی، ضروریست نسبت به اخذ گواهی معاینه فنی موتورخانه‌های خود اقدام نمایند در غیر اینصورت طبق قانون جریمه می‌شوند.

 ۲ درصد از اعتبارات هر اداره را می‌توان به حوزه مدیریت سبز اختصاص داد و مقرر شد هر اداره‌ای با هماهنگی محیط زیست و اداره استاندارد در این زمینه اقدام کند.

باید برای جایگزین کردن سوخت‌های آلاینده در برخی صنایع برنامه ریزی و پیگیری شود تا شاهد کاهش آلاینده‌های هوا در استان باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.