مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام خبر داد؛

صدور هشدار سطح زرد وضعیت جوی در استان ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام از صدور هشدار سطح زرد وضعیت جوی در استان ایلام خبر داد و گفت: از فردا بارش برف و باران استان را فرا خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - مجید بیگلریان  از صدور «هشدار سطح زرد» خبر داد و گفت: بنابر گزارش سازمان هواشناسی استان هوای استان از روز جمعه ۱۵ بهمن تا اواخر روز شنبه ۱۶ بهمن هوای استان برفی و بارانی می‌شود.

او گفت: درپی این هشدار، ورزش باد شدید، در نواحی سرد سیر و ارتفاعات و محور‌های مواصلاتی شمال استان برف و در نواحی معتدل بارش باران و احتمال رعد و برق، مه، کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

بیگلریان گفت: این سامانه در کل استان به ویژه در نیمه شمالی و نیمه شرقی به صورت قوی‌تر فعال خواهد بود.

او ضمن اعلام آماده باش به اعضای ستاد مدیریت بحران استان گفت: این سامانه مخاطراتی از جمله احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی محور‌های مواصلاتی و کاهش دید، اختلال در تردد وسائل نقلیه، احتمال آسیب به تاسیسات شهری و روستایی به علت افزایش سرعت باد، یخبندان پس از عبور سامانه و افزایش مصرف حامل‌های انرژی در پی خواهد.

او با تاکید بر اتخاذ تمهیدات و ملاحظات لازم برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی توسط عوامل راهداری و نیرو‌های امداد ونجات جمعیت هلال احمر، گفت: توصیه می‌کنیم در این شرایط به همراه داشتن وسایل زمستانی بویژه زنجیر چرخ و عدم تردد غیرضروری، خودداری از صعود به ارتفاعات و اتراق در بستر و حریم رودخانه‌ها یک امر ضروری است که مردم عزیز با ید رعایت بکنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.