افتتاح ۳ طرح آبرسانی در شهرستان داراب

همزمان با دهه فجر، با حضور معاون استاندار فارس،۳ طرح آبرسانی در شهرستان داراب گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - همزمان با چهل و سومین دهه فجر انقلاب اسلامی، ۳ طرح آبرسانی شهری و روستایی با حضور معاون استاندار فارس، نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی در شهرستان داراب گشایش یافت.

محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: ایام دهه‌ی پرفروغ فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای بیان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم و یادآوری رشادت‌ها و پایمردی‌های مردم انقلابی ایران عزیز در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ است.

او گفت: آنچه امروز در شهرستان داراب در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد، حاصل زحمات خادمان در شرکت آبفا فارس است که امیدوارم مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

رضایی گفت: در دهه‌ی فجر امسال پروژه‌های متعددی در جای جای استان فارس گشایش می‌یابد که طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی نیز بخش مهمی از آن است.

رضایی کوچی گفت: مردم باید در مصرف آب این نعمت الهی صرفه جویی کنند و با مصرف بهینه‌ی این گوهر بی بدیل خلقت، هم شکر گذار خداوند باشند و هم خدمات مطلوب و مداوم آبرسانی را استمرار بخشند.

علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، در ادوار مختلف این نظام، دولت‌ها همواره خدمت رسانی به مردم را رسالت خود دانسته و در جهت رفع مشکلات مردم گام برداشته اند.

او گفت: طی سالیان گذشته اجرای طرح‌های آبرسانی شهری و روستایی جریان داشته است و پیش از این نیز طرح‌های مختلف آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان داراب، به ویژه روستای اعراب چگینی اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

این مقام مسئول گفت: امروز به دلیل عدم تطابق عرضه و تقاضای آب، دیگر جستجوی منابع آب جدید، نه از نظر جغرافیایی در دسترس است و نه به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

او تنها راه برون رفت از بحران کم آبی را اجرای طرح‌های مدیریت مصرف آب دانست و گفت: بی تردید باید در اندیشه‌ی گسترش اقدامات فرهنگی در جامعه باشیم و با مدیریت مصرف و ترویج فرهنگ استفاده‌ی بهینه از آب، منابع آب محدودمان را حفظ کنیم.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: در ایام دهه‌ی مبارک فجر ۱۵ طرح و پروژه‌ی آبرسانی در شهرستان‌های استان گشایش خواهد یافت و عملیات اجرایی ۳ طرح آبرسانی نیز آغاز می‌شود.

او گفت: شرکت آبفا استان فارس ۳ طرح و پروژه‌ی آبرسانی که شامل طرح آبرسانی به مردم روستای اعراب چگینی، طرح آبرسانی به شهرک غدیر و پروژه‌ی آبرسانی به جنوب شهر داراب را آغاز کرد.

محمد جواد عسکری نماینده‌ی مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسیر اجرای این طرح‌های آبرسانی سختی‌های زیادی هموار شده است تا آبی با این کیفیت مطلوب در دسترس مردم باشد.

او در خصوص چشم انداز اجرای طرح‌های آبرسانی در شهرستان داراب نیز گفت: جلسات متعددی با وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور برگزار کرده ایم و مجدانه پیگیر اجرای طرح‌های پایدار آبرسانی شهری و روستایی در شهرستان و توسعه‌ی طرح فاضلاب داراب هستیم.

طرح آبرسانی به روستای اعراب چگینی شامل حفر، تجهیز و برق رسانی به یک حلقه چاه آبرفتی همراه با اجراز ۱۵۰۰ متر خط انتقال آب و ۵۰ متر خط انتقال برق، طرح آبرسانی به جنوب شهر داراب، شامل: اصلاح و بازسازی ۵ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و اصلاح ۲ کیلومتر شبکه‌ی توزیع آب و همچنین طرح آبرسانی به شهرک غدیر، شامل: حفر، تجهیز و برق رسانی به یک حلقه چاه، اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب و ۶ کیلومتر خط انتقال برق است.

اعتبار هزینه شده در این طرح‌ها قریب به ۶۰ میلیارد ریال است که با بهره برداری از این طر ح‌ها و پروژه‌ی آب رسانی، بالغ بر ۱۸۰۰ خانوار از مزایای آن منتفع شدند.  

انتهایپیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار