مدیر کل بنیاد شهید کرمان از برگزاری همایش ایثار اجتماعی برای تقویت گفتمان امام (ره) و رهبری (مدظله العالی)، طی سال آینده خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - پیش از ظهر امروز جلسه شواری ترویج ایثار و شهادت استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص)  استانداری کرمان برگزار شد. 

احمد گروئی ساردو، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: در این جلسه سه دستور کار داریم که مهم ترین آن برگزاری همایش ایثار اجتماعی برای تقویت گفتمان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  است که قرار است از هم اکنون کار  آن را شروع کنیم و در سومین سالگرد شهید سلیمانی و یا در  دهه فجر ۱۴۰۱ اجرا شود.

او می‌گوید: دبیرخانه این همایش در بنیاد شهید است و دبیر خانه علمی آن در دانشگاه‌ها است.

به گفته گروهی دستور دوم، ساماندهی ایثارگران در هر دسته‌ است ؛ زیرا خانواده‌هایی که کارت شناسایی دارند و به دستگاه‌ها مراجعه می‌کنند کارت آنان  را نمی‌پذیرند و برمی گرداند و  از ما گواهی می‌خواهند و تقاضا داریم این فرآیند کوتاه شود و این عزیزان اذیت نشوند.

او می‌گوید: دستور سوم این است کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند، ۲۰ درصد از اعتبارات فرهنگی خود را برای ترویج ایثار و شهادت هزینه کنند. 

سردار محمدرضا حسنی سعدی، مدیر گلزار شهدای کرمان  نیز در این جلسه گفت: در استان کرمان ۵۰۰ هزار دانش آموزان داریم که می‌شود در بعد فرهنگی با برگزاری مسابقه بین آن ها، مکتب شهید سلیمانی را برای این نسل ترویج کنیم.

  علی زینی وند، استاندار کرمان نیز در این جلسه  گفت: برای حل مشکل ایثارگران، مبنای خدمات رسانی همان کارت هوشمندشان باشد و بخشنامه کنید و  برای خدمات عادی کارتشان کفایت می‌کند.

به گفته  او در بحث بودجه فرهنگی ادارات می‌شود هر ۶ ماه یک بار یک گزارش از دستگاه‌ها گرفت و دید در این بند قانونی، چه کاری برای ایثارگران و ترویج ایثارگری صورت گرفته است. 

زینی وند گفت: استان کرمان باید از مهم‌ترین مکان‌ها برای ترویج مکتب شهید سلیمانی باشد و از آموزش پرورش و دانشگاه‌ها در خواست داریم از کتاب‌هایی که می‌تواند معرف مکتب شهید سلیمانی باشد، برای برگزاری مسابقه و گفتمان  بهره ببرد. 

به گفته او  راهکار‌های ترویج مکتب شهید سلیمانی باید در مدارس و دانشگاه‌ها بررسی شود.

استاندار کرمان می گوید: دهه فجر فرصت بسیار مغتنمی است که ذهن جوانان ما درگیر چرایی‌های انقلاب باشد؛ البته در بعد گفتمان سهل انگاری‌هایی شده است. 

او می‌گوید: چتر هویت سرزمین ایران در زیر نظام جمهوری اسلامی قرار دارد و  این چتر؛ حتی بزرگ تر از جغرافیای ما رفته است و ایران بزرگ ترین هویت فرهنگی دنیا با تمدن‌ها متفاوت است.

زینی وند گفت: انقلاب و دهه فجر، باید فرصتی برای بیان جذاب مولفه های انقلاب و خود انقلاب باشد و این انقلاب این قدر مولفه های جذاب و بزرگ دارد که نیاز نیست بزرگ نمایی کنید.

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: امروز بالاترین فرهنگی که می‌توانیم از آن برای مقابله با دشمنان استفاده کنیم، فرهنگ ایثار و شهادت است.

او می‌گوید: جه قدر، خوب که از ظرفیت شخصی بزرگ، مثل: سردار دل‌ها استفاده کنبم.

به گفته ناظری ما در استان کرمان ۶۰۶ شهید نیروی انتظامی تقدیم کردیم و پرداختن به این شهیدان، سرمایه‌ای بزرگ برای ما است.

ناظری گفت: اگر در این حوزه تلاش کنید، ظریب امنیت خود و خانواده‌های خود را بالا می‌برید.

در پایان از کتاب شهید جاوید الاثر علیرضا اختراعی با عنوان چشم به راه مرد فاو رونمایی شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار