استاندار اردبیل گفت:در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری منطق اصلی داشتن توجیه اقتصادی است و هر اقدامی باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -سید حامد عاملی گفت: وظیفه اصلی کارگروه ستاد تسهیل استانی رفع موانع تولید و سرمایه گذاری است و اینکه هر هفته تعدادی پرونده دارای مشکل بررسی می شود باید به نتیجه قابل قبول ختم شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه وظیفه نظارت بر اجرای مصوبات کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید برعهده‌ی سازمان صمت است گفت: سازمان صمت هر هفته تعدادی از پرونده ی دارای مشکل را به ستاد تسهیل معرفی می کند تا با بررسی بیشتر به نتیجه قابل قبول برسیم و مصوبه این ستاد حکم قانون را دارد و بانکهای عامل و دستگاه های اجرایی باید به این مصوبات عمل کنند.

به گفته استاندار اردبیل برخی واحدها در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه هستند که مسایل در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور طرفین بررسی و راهکار مناسب برای باز کردن گره های احتمالی ارایه می شود.

او بابیان اینکه در این کارگروه بیشتر به مشکلات واحدهای تولیدی و صنوف تولیدی رسیدگی می‌ شود، گفت: خوشبختانه در ستاد تسهیل بیشتر گره ها باز می شود و با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ بعنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها"، در واقع عمل به شعار سال، در الویت قرار دارد.

سید حامد می گوید: خوشبختانه با حضور بانک های عامل و دستگاه های اجرایی روند توسعه و پیشرفت رو به موفقیت است و در هر جلسه به مشکلات حدود ۲۰ واحد تولیدی استان رسیدگی می‌شود و تا کنون صدها مورد بررسی، و بیشتر موارد رفع موانع شده است.

او در رابطه با استفاده از محصولات تولید شده در داخل استان گفت: به منظور حمایت از واحدهای فعال در داخل استان باید در ساخت جهش تولید مسکن، ساخت اقدام ملی مسکن و بنای ادارات دولتی از محصولات با کیفیت تولید شده در استان استفاده شود و برای حفظ تولید و اشتغال زایی بیشتر، این هماهنگی ضرورت دارد و استفاده از تولیدات استان در شرایط مساوی مقرون به صرفه خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.