تاکنون تنها ۳ درصد از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی سند دار شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۴۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مستعد کشت استان قابلیت دریافت سند کشاورزی را دارند که تاکنون ۱۴ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سند دار شده اند.

او گفت: تاکنون تنها ۳ درصد از اراضی کشاوزی استان سند دار شده اند؛ افراد برای سند دار کردن اراضی کشاورزیشان می توانند به ادارات ثبت و مدیریت های جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

جعفری کاهش کاغذ بازی های اداری را از برنامه‌های قرارگاه صدور سند اراضی کشاورزی استان برشمرد و گفت: معاونان و مدیران جهاد کشاورزی و همچنین مدیران مستقل سازمان، پاسخگویی به مردم و حذف کاغذ بازی های اداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

صدور سند مالکیت برای کشاورزانی که اراضی آنها فاقد سند رسمی مالکیت بوده و یا مالکیت آنها به صورت مشاع است از اولویت‌های مهم این دستگاه اجرایی‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از آنجایی که بیشتر دعاوی حقوقی کشاورزان نداشتن سند مالکیت است با صدور سند مالکیت اختلافات و مشکلات حقوقی کشاورزان نیز حل خواهد شد.

به گفته او گروهی از افراد با روش‌های نامتعارف و غیرقانونی در حاشیه شهر اقدام به تخریب و قلع و قمع در اراضی کشاورزی کرده، اراضی را با قیمت‌های گران به مردم می‌فروشند و اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند، ما این روش غیرقانونی است و از طریق ساز و کارهای قانونی با آنها برخورد و سودجویان را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.