از مجموع ۷۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی نقشه برداری شده در خراسان جنوبی، تا پایان امسال برای ۳۵ هزار هکتار از این اراضی سند تک برگی صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - حدود هفت سال پیش قرار بر این شد بر اساس مصوبه سال ۹۳، برای تمام اراضی کشاورزی استان سند برگی صادر شود.

با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم، صدور سند تک برگی برای اراضی کشاورزی است، پیگیری‌ها نشان می‌دهد این اقدام در استان ما از سال ۹۹ به طور جدی آغاز شده است.

باقری رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این باره می‌گوید: برای ۷۹ هزار هکتار از اراضی استان نقشه حد نگار تهیه و تحویل اداره ثبت اسناد شده است که با توجه به برنامه هایشان، برای ۳۵ هزار هکتاراز این اراضی تا پایان سال سند تک برگی صادر می‌شود و آن قسمت هم که به بهره برداران بخش کشاورزی مربوط می‌شود همکاری خود بهره برداران را می‌طلبد.

او گفت: طرح کاداس که طرحی در جهت اهداف دولت برای حفظ و توسعه زمین‌های کشاورزی، مدیریت بهینه منابع آب و خاک کشور است در استان ما نیز تا پایان دولت سیزدهم به اتمام می‌رسد و برای تمام اراضی کشاورزی استان سند حلقه دار صادر خواهد شد.

باقری از بهره برداران و زارعین خواست همکاری لازم را با شرکت‌ها جهت تک برگی شدن اسناد اراضی شان انجام دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

به گفته مخمل باف در خصوص اراضی کشاورزی استان، نقشه‌ها آماده شده است و با توجه به قانون حد نگار، پارسال کاداس اراضی ملی به اتمام رسید و امسال نیز کاداس اراضی کشاورزی در حال انجام است.

او می‌گفت: شرکت‌های مربوطه، کار میدانی و افتتاح دفاتر در ۳۵ هزار قطعه اراضی به مساحت ۳۵ هزار هکتار مربوط به شهرستان‌های سرایان، سربیشه، خوسف و سربیشه را انجام داده اند و فراخوان آن به طور رسمی تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

به گفته مخمل باف از ابتدای کار، سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی موظف بودند نقشه اراضی را به اداره ثبت برای تکمیل مراحل سند دار شدن تحویل دهند، اما به دلیل تأخیر در این کار، پارسال اداره صنعت، معدن و تجارت اتان این امر را از طریق مناقصه به سر انجام رساند که توانستیم تاکنون ۱۲ میلیون هکتاراز اراضی ملی استان را سند دار کنیم.

کشاورزانی که در سال‌های گذشته با مدیریت امور اراضی همکاری کرده اند در حال حاضر می‌توانند به دفاتر شرکت‌ها مراجعه و برای تکمیل روند تک برگی شدن سند اراضی شان اقدام کنند.

معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی از کشاورزان خواست در امر تک برگی کردن اسناد اراضی کشاورزی همکاری لازم را داشته و نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.