استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تشکیل کمیته ضربتی برای پیگیری طرح‌های نیروگاهی استان ضروری است بنابراین باید تیمی از وزارت نیرو از طرح‌های توسعه نیروگاه‌های برق بازدید و تعیین تکلیف این طرح‌ها را انجام دهد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرس خیابانی در نشست بررسی توسعه نیروگاه‌های سیستان و بلوچستان که با حضور مدیران مرتبط استانی برگزار شد ضمن بررسی طرح‌های نیروگاه‌های ساخت بخار، سیکل ترکیبی و نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان اظهارداشت: کمیته‌ای ویژه با مدیریت معاون هماهنگی عمرانی استانداری تشکیل و مسائل مربوط به طرح‌های نیروگاهی به صورت ویژه پیگیری شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ واحد پنج کیلوواتی خانگی در روستای ملاعلی بخش قرقری شهرستان هیرمند نیز به خانوارهای تحت پوشش نهاد کمیته امداد واگذار می‌شود که بر اساس این طرح ماهانه یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان درآمد برای هر خانوار ایجاد خواهد شد این طرح همزمان با ۱۴ اسفند سالروز تاسیس نهاد کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: این پروژه به عنوان پروژه‌ای الگو برای استان تعریف شود تا سایر سرمایه‌گذاران به عنوان طرحی موفق در این حوزه وارد شوند و مشابه این طرح در سطح استان در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر تکثیر شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سازه‌های مورد نیاز این پروژه که از محل تولید داخل کشور می‌تواند تامین شود در کوتاه‌ترین زمان خریداری و منتقل شود و پیشرفت پروژه منوط به ورود تجهیزات از خارج کشور نشود.

وی ادامه داد: مدیران تحول گرا باشند و نگاهی توسعه‌ای و روحیه مطالبه‌گری داشته و همواره برای پیشرفت طرح ها و از میان برداشتن موانع پیش رو در تلاش و تکاپو باشند.

 میزان برق مصرفی سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ۷۰۰ مگاوات است که یک‌هزار و ۳۰۰ مگاوات در استان تولید و ۶۰۰ مگاوات از طریق استان‌های دیگر تامین می‌شود

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار