مسعودی گفت: اداره کل پشتیبانی امور دام کرمان از اوایل آذر تاکنون، بالغ بر ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۲۰۴ جوجه یک روزه بین ۱۲۸ مرغدار کرمان توزیع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - مدیر کل پشتیبانی امور دام کرمان گفت: اداره کل پشتیبانی امور دام استان کرمان به منظور رفع کمبود جوجه یک روزه  و کمک به مرغداران و همچنین افزایش تولید گوشت مرغ استان کرمان از اوایل آذرماه اقدام به توزیع جوجه یک روزه با قیمت ۶۰ هزار  ریال و تحویل به اتحادیه‌های تعاونی مرغداران  کرده است.

او می گوید: تاکنون بالغ بر ۲میلیون و ۲۲۵ هزار و ۲۰۴ قطعه جوجه یک روزه بین ۱۲۸ مرغدار استان کرمان از این طریق توزیع شده که پیش بینی می‌شود رقمی بیش از ۳ هزار و ۷۸۰ تن گوشت مرغ استحصال شود.

مسعودی گفت: نهاده مورد نیاز این تعداد جوجه نیز به میزان تعیین شده در سامانه بازارگاه بارگذاری و از سوی مرغداران خرید و تحویل داده شده است.

او می گوید: علاوه بر تأمین جوجه یک روزه، این اداره کل آمادگی دارد، تخم مرغ نطفه دار وارداتی نیز در اختیار اتحادیه‌های تعاونی مرغداران استان قرار دهد تا پس از طی دوران هچ (دوره زمانی که تمامی جوجه ها به طور واقعی از تخم مرغ ها بیرون می آیند)، جوجه یک روزه استحصالی در اختیار مرغداران قرار گیرد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار