شهردار منطقه یک تهران گفت: پس از صدور آرای نهایی کمیسیون ماده ۱۰۰، شهرداری مکلف است آرای قطعی این کمیسیون را اجرا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - حمیدرضا حاجوی گفت: آرای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ برای مدیریت شهری لازم الاجراست. ابلاغ‌ها و اخطار‌های قانونی لازم جهت تخلف این مجموعه صورت گرفته و رای کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر شده است.


به گفته شهردار منطقه یک تهران، رای کمیسیون ماده ۱۰۰ رای شهرداری نیست، بلکه رایی است که مجموعه شبه قضایی با عنوان کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر می‌کند. در این کمیسیون یک قاضی از قوه‌قضائیه، عضو شورای اسلامی و نماینده وزارت کشور حضور دارند. در نهایت موضوع تخلف ساختمانی را در ابعاد مختلف بررسی می‌کنند و رای نهایی صادر می‌شود.

پیش از این، مالک مجتمع تجاری پالادیوم که اقدام به احداث پل و تونل زیر‌زمینی در عرصه خیابان عمومی کرده بود با حکم قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ رو‌به رو شد.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی سابق شورای شهر هم گفته بود، در فرایند جا‌به‌جایی مدیریت شهری، مالک پالادیوم در توافقی غیر قانونی با شهرداری منطقه یک، به ایجاد پل هوایی و تونل زیر‌زمینی برای برقراری ارتباط مجموعه‌های شمالی و جنوبی اقدام کرده است.

تخلفات

روز یک‌شنبه ۷ آذر هم عوامل اجرایی و حقوقی شهرداری، عملیات مسدود‌سازی و پلمپ پل تردد هوایی و تونل زیر‌گذر را بر اساس حکم قطعی ماده ۱۰۰ اجرا کردند.

برخی از رسانه‌های منتسب به زاکانی برخورد با تخلفات مجتمع تجاری پالادیوم را آغاز برخورد شهردار با دانه درشت‌های تخلفات ساختمانی تعبیر کردند.

پالادیوم


بیشتر بخوانید
کمیسیون ماده صد رای به تخریب پل ساختمان پالادیوم داده است/ مالک در دادگاه تجدیدنظر اعتراض کرده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۲:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
پیشنهاد می کنم که تمام خانه های آن گذر را مجبور کنند با قیمت خوب آن مجموعه پالادیوم بخرد تا دیگر شاکی نباشد و بتوانند یا گذر را حذف کنند یا بدون شاکی همین طور بماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
اول مجوز میدن و صدها میلیون خرج رو دست مردم میذارن بعد مجوزشونو باطل میکنن میگن خراب کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
چون مجوز دادن باید خسارتشو بدن بعد خراب کنن
آخرین اخبار