بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از داشتن دانش لازم برای ورود به حوزه‌ی رمز ارز‌ها خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - غلامرضا قنبری راد گفت: ورود به حوزه ی رمز ارز ها نیازمند به دانش تخصصی بوده و با یک رفتار اشتباه سرمایه افراد از بین خواهد رفت؛ با توجه به نبود علم و آگاهی اغلب افراد در حوزه رمز ارز، باعث هدر رفت سرمایه توسط سوء استفاده گران می‌شود.

بعض از صرافی‌ها در مقاطعی یا شاید به صورت دائم از ارائه خدمات به آدرس‌های اینترنتی ایرانیان امتناع می‌کنند و حساب‌های ایرانیان را بلوکه می‌کنند؛ و یا اینکه سازوکار مصوب و دقیقی برای فعالیت صرافی‌های داخلی نداریم و بعضی از این صرافی‌ها نیز ممکن است با اقداماتی منتهی به جلوگیری از فعالیت آن‌ها بشود که این موضوع هم به ضرر سرمایه گذاران خواهد بود.

بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب گفت: اگر فردی که خود را متخصص اعلام کرده در واقع تخصص کافی نداشته باشد نیز به نحو دیگری این امر موجب هدر رفت سرمایه می‌شود.

قنبری راد گفت: گاهی فرد به جهت عدم آگاهی پسورد‌های خود را فراموش می‌کند یا رایانه ایشان سرقت می‌شود یا مورد هک قرار می‌گیرد یا افرادی اطلاعات دسترسی وی را دارند که منتهی به برداشت غیر مجاز از حساب یا عدم دسترسی دائمی فرد می‌شود.

او گفت: در بخشنامه ها و مصوبات مختلف بانک مرکزی عدم اعتبار معاملات ارز های دیجیتال را می‌بینیم که ممکن‌است مستند استدلال قضایی همکاران دادگستری قرار گیرد لذا امکان حمایت قضایی از این جهت و از جهت عدم امکان رصد فضای بلاکچین مواجه هستیم نهایتا پیشنهاد بنده به هموطنان این است که با داشتن اطلاعات کامل از مقررات قانونی و مباحث فناوری اطلاعات اقدام کنند.

 انتهای پیام//ف. غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.