معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: درج قیمت تمام شده تولید بر روی کالا‌ها اجباری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - غلامرضا قائدامینی گفت: نظارت بر درج قیمت کارخانه‌ای روی کالا از بخش تولید در استان آغاز شده است.

برای جلوگیری از گرانفروشی و عرضه کالا با تخفیف‌ها و قیمت‌های غیرواقعی، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه جدید خود، تولیدکنندگان چند کالا را ملزم به نصب برچسب قیمت واقعی و فروش آن براساس قیمت مزبور کرده است.


بیشتر بخوانید


در بخش نخست از مرحله اول اجرای این طرح، چهار کالا شامل تولیدکنندگان آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه و نوشیدنی‌ها و در بخش دوم تولیدکنندگان پوشک بچه، دستمال کاغذی، پودر لباسشویی، غذاساز، نوشیدنی ساز، یخچال فریزر، چرخ گوشت، مایکروویو و ماشین لباسشویی، جارو برقی، رب گوجه، ماکارونی، لنت ترمز، انواع ترشیجات و شوریجات و روغن موتور ملزم به درج قیمت بر روی کالای خود شدند.

پس از درج قیمت کارخانه بر روی کالاها، توزیع کننده ملزم به افزایش سه درصد و خرده فروش به جز آب معدنی که مشمول ۲۰ درصد در سطح خرده فروشی است، ملزم به افزایش تنها ۱۰ درصد به قیمت این کالا بوده تا سود قانونی خود را از فروش این کالا داشته باشند.

با اجرای این طرح فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر قادر به انعقاد قرارداد‌های اجباری با تولیدکنندگان یا بعضا تبانی برای درج قیمت دلخواه بر روی کالا‌ها نخواهند بود و فقط سود قانونی خود را از محل فروش کالا‌ها خواهند داشت.

نظارت بر درج قیمت کارخانه‌ای روی کالا از بخش تولید در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و کالا‌هایی همچون آب معدنی، نوشابه، آبمیوه، دستمال کاغذی و پوشک به بازار مصرف رسیده است، اما به دلیل وجود کالا در انبارها، هنوز تاثیرات این نظارت در بازار استان مشهود نیست و به‌زودی اثرات آن بعد از اتمام موجودی انبار‌ها و تولید کالا‌های جدید ملموس خواهد بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.