مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق بوشهر گفت: این استان از ۲۰ اسفند امسال تا ۱۱ فروردین سال آینده پذیرای اردو‌های راهیان نور دریایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- سرهنگ عبدالهادی صبحانی‌خواه گفت: استان بوشهر چندین سال است که میزبان زائران اردو‌های راهیان نور دریایی است، اما در دو سال اخیر به علت شرایط کرونایی اجرای این برنامه فرهنگی برای حفظ سلامتی جامعه متوقف شد که البته ما سعی کردیم در این مدت نیز در بستر فضای مجازی و عرصه‌های دیگر این برنامه را ادامه دهیم، اما امسال شرایط بهتری فراهم شده است و تلاش داریم تا با استفاده از تجربه سال‌های گذشته این برنامه را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا اجرا کنیم.

او در نشست هماهنگی اردو‌های راهیان نور دریایی که با حضور سردار عبدالرضا دشتی جانشین فرماندهی سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر برگزار شد، این مطالب را بیان کرد.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت:  زائران راهیان نور دریایی به مدت ۳ روز به استان بوشهر اعزام می‌شوند که در این مدت ضمن بازدید از بیمارستان صحرایی، مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس و دو نمایشگاه دفاع مقدس در جزیره مقاوم خارگ، در قالب گردشگری تعالی‌بخش نیز از موزه شهید رئیسعلی دلواری در دلوار، موزه دریا و دریانوردی ارتش در بوشهر، موزه مردم‌شناسی و نیروگاه اتمی بوشهر بازدید می‌کنند.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه ثارالله جزیره خارگ نیز گفت: جزیره مقاوم خارگ امسال برای دهمین سال میزبان زائران اردو‌های راهیان نور دریایی است.

سرهنگ سیروس حیاتی گفت: امروز این رسالت بر عهده ما است تا با برگزاری اردو‌های راهیان نور دریایی و برنامه‌های فرهنگی دیگر اتفاقات مهمی را که در این جزیره در سال‌های دفاع مقدس اتفاق افتاده است، به نسل جدید و به ویژه کسانی که در این جزیره حضور پیدا می‌کنند منتقل کنیم.

او می‌گوید: استان بوشهر ۳۱۹ شهید والامقام را در جزیره مقاوم خارگ و آب‌های اطراف آن در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.