یک مقام ارتش سوریه اعلام کرد حضور آمریکا در خاک سوریه نقض قوانین بین المللی است و نامی جز اشغالگری ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان – سخنگوی دادستانی نظامی سوریه امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا به نیرو‌های دموکراتیک سوریه کمک کرد تا نهاد‌هایی سیاسی را به عنوان جایگزین نهاد‌های قانونی دولت سوریه ایجاد کنند. سیاست آمریکا در سرزمین‌های تحت اشغالش در شمال شرق سوریه، نقض آشکار قطعنامه‌های ۱۵۱۴ و ۲۶۲۵ مجمع عمومی سازمان ملل است و نامی جز اشغالگری ندارد. وقایع اخیر در الحسکه اجرای یک پروژه برنامه ریزی شده است که هدف آن اشغال این منطقه برای مدتی طولانی‌تر است.

بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هم روز گذشته اعلام کرد که آنچه در شهر الحسکه در حمله تروریست‌های داعش اتفاق افتاد، شامل کشتار‌ شبه نظامیان دموکراتیک سوریه و تخریب زیرساخت‌ها توسط هواپیما‌های اشغالگر آمریکا در چارچوب تلاش‌های واشنگتن برای بازگرداندن داعش و توجیه ادامه حضور نیرو‌های خود با توجه به افزایش تقاضا‌های داخلی و بین المللی برای خروج از خاک سوریه بود. آنچه در الحسکه اتفاق افتاد مستلزم تلاش شورای امنیت برای پایان دادن به حضور نیرو‌های اشغالگر آمریکا در سوریه و جلوگیری از حمایت شبه نظامیان قسد و تروریست‌های داعش و جلوگیری از غارت و قاچاق ثروت ملی است.

بسام صباغ با اشاره به تبدیل شدن نهاد‌های بین المللی به ابزاری در دستان قدرت‌های بزرگ، تصریح کرد: شورای امنیت صرفا به تریبونی برای برخی کشور‌ها به منظور تکرار ادعا‌ها و اتهام‌های بی اساس و نادرست علیه سوریه تبدیل شده است.

هفته گذشته درگیری‌های شدید بین ستیزه جویان گروه تروریستی داعش و شبه نظامیان کُرد (موسوم به قسد) که در پی حمله گسترده داعشی‌ها به یک زندان در سوریه آغاز شده بود، باعث فرار تعدادی از زندانیان داعشی و کشته شدن شما ر زیادی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار