رئیس گمرک مرز رسمی خسروی شهرستان قصرشیرین گفت : میزان صادرات کالا از ابتدای امسال تا پایان دی ماه از این گمرک رسمی به عراق از لحاظ ارزی ۴۶۶ درصد و از نظر وزنی ۲۷۹ درصد رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- مهدی عباسیان گفت : از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۵۵ هزار کامیون از مرز خارج شده که به طور میانگین روزانه بیش از ۲۵۰ تا ۴۸۰ کامیون کالا از این مرز به عراق خروج یافته است که در طول ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گفته رئیس گمرک مرز رسمی خسروی شهرستان قصرشیرین امسال در گمرک مرز رسمی خسروی در رویه‌های ترانزیت داخلی و خارجی، ورود موقت و واردات رشد قابل توجهی داشته ایم.

آمار و عملکرد امسال مرز خسروی نشان می‌دهد باید رویکردی جدید نسبت به این مرز برای آینده داشته باشیم که اخیرا طرف عراقی اعلام کرده به زودی ترانزیت به کشور سوریه از این مرز برقرار خواهد شد و طرف عراقی در حال احداث زیرساخت‌های مورد نظر است.

با توجه به شرایط حساس کنونی، مسوولیت فردفرد کارکنان گمرک در انجام وظایف و صیانت از مرز‌های اقتصادی از هر زمان دیگری حساس‌تر و ملموس‌تر است.

شعار جهانی سازمان گمرک در سال ۲۰۲۲با عنوان توسعه تحول دیجیتالی در گمرک و ایجاد محیطی پویا داده گمرکی است این نشان دهنده‌ به کار گیری روش‌های نوین در ارائه‌ خدمات گمرکی است.

باید از نظر زیرساختی و از لحاظ فناوری همگام با مجامع بین المللی به فناوری‌های نوین با استفاده از تخصص و منابع داخلی تجهیز شویم، موانع‌های غیر ضروری بر سر راه فعالیت‌های تجار حدف شود تا بتوانیم همگام با مجامع بین المللی در بازار‌های جهانی توانایی رقابت داشته باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.