مدیرکل گمرک مرز رسمی پرویزخان گفت : ۸۵۰ میلیون دلار کالا از ابتدای امسال تا پایان دی (۱۰ ماه) از طریق این مرز رسمی به عراق صادر شده که از نظر وزنی، یک میلیون و ۴۵۴ هزار تُن بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- قاسم مطلبی گفت : عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی به عراق میوه و تره بار، کاشی و میلگرد بوده است.

به گفته مدیرکل گمرک مرز رسمی پرویزخان صادرات ۱۰ ماه گذشته مرهون تلاش‌های کارکنان گمرک و تلاشگران عرصه تجارت، ادارات و نهاد‌هایی است که در مرز مستقر هستند و هماهنگی‌ها برای خروج کالا‌ها را انجام می‌دهند.

۲۶ ژانویه روز جهانی گمرک است که این مراسم به منظور تبادل اطلاعات و هم اندیشی با همتایان عراقی و کمیته هماهنگی مرز در جهت تحقق شعار جهانی گمرک و محقق ساختن توسعه صادرات برگزار شده است.

طبق دستور رئیس گمرک ایران از گمرکات طرف مقابل مرز‌ها باید دعوت شده و در راستای تحقق شعار جهانی سال هماهنگی هاو تعاملات لازم با طرف مقابل را داسته باشند.

سازمان جهانی گمرک در سال ۱۹۴۷شروع به کار کرد که در سال ۵۲ شورای گمرکی و بعد شورای جهانی گمرک با عضویت ۱۶۲عضو تشکیل شد که جمهوری اسلامی ایران در سال ۷۳ عضو یت سازمان جهانی شد.

بر همین اساس گمرک جمهوری اسلامی ایران به دنبال دیجیتالی کردن اسناد و رویه‌ی تجاری بود که باعث ایجاد مکان امن بازار‌های سرمایه در گمرکات برای اعضا است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.