معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: این شهرستان روزگاری مهد علم و آموزش بود و باید جایگاه تاریخی اش در علم و آموزش احیا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -  سیدعلی موسوی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه مراغه  گفت: تلمذ شیخ اشراق و امام فخر رازی از مکتب علمی مراغه و تاسیس مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی از سوی خواجه نصیرالدین طوسی جایگاه این کهن شهر دارای تمدن اورارتویی را در بخش علم و آموزش نشان می‌دهد.

روزگاری که در تمامی جهان عالمان را دربه در و مکاتب را نابود می‌کردند و کتاب‌ سوزان راه افتاده بود، مراغه به واسطه فعالیت‌های خواجه مهد علم و آموزش بوده و کتابخانه‌ای با ۴۰۰ هزار جلد کتاب در این شهر ایجاد شده بود.

 تاسیس اولین مدرسه دخترانه جهان و مراکز علمی در مراغه  بودو این شهر بنیانگذر مهندسی در سطح کشور بود و امروز نیز انتظار می‌رود تا رشته‌های مهندسی در این شهر بیش از پیش توسعه یابد.

با برخورداری از ۱۵ هزار دانشجو و صد‌ها استاد برتر که جزو ۲ درصد نخبگان کشوری هستند، به توجه بیشتر نیاز دارد و توجه به جایگاه دانشکده فنی و مهندسی و توسعه مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک به عنوان یادگار خواجه نصیرالدین طوسی ضروری است.

 اساتید دانشگاه مراغه مشکلات اساسی دارند که باید به آن‌ها توجه شود و همچنین توجه به مرکز رشد که محل جدید آن نیز به زودی افتتاح خواهد شد، ضروری است.

ایجاد شهرک صنعتی فناورانه در مراغه پیشنهاد شده است ، امیدواریم با تهیه زمین بتوانیم این شهرک را ایجاد و بستر مناسبی برای فعالیت‌های فناورانه دانشجویان فراهم کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نخبگان ، شهرک صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار