مهمترین رویداد‌های خبری اداره کل منابع طبیعی استان فارس در روز چهارشنبه ۶ بهمن را بخوانید.

 باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز -  مهمترین رویدادهای خبری اداره کل منابع طبیعی استان فارس در روز  چهارشنبه ۶ بهمن  را بخوانید.

رفع تصرف اراضی ملی درفسا

با حکم دستگاه قضایی یک هکتار از اراضی ملی شهرستان فسا رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

مجید کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا گفت: این اراضی مرتعی مربوط به بخش ۱۰ فارس شهرستان فسا مشهور به بیشه زرد بخش شیبکوه این شهرستان است.

او با اشاره به همکاری عوامل قضایی و پاسگاه انتظامی میانشهر دراین عملیات از مردم درخواست کرد تا در صورت هرگونه تخریب و تجاوز در عرصه‌های منابع طبیعی را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

صدور سند تک برگ برای اراضی ملی در سرچهان

به منظور اجرای طرح کاداستر و پیشگیری از تصرفات و جرایم احتمالی سند تک برگ ۳۴هزار و ۳۵۵هکتار از اراضی ملی شهرستان سرچهان صادر شد.

کیومرث احمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرچهان گفت: این اقدام با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام و سند تک برگ اراضی ملی ۲۲ پلاک ثبتی در سرچهان صادر شد.

او با اشاره به اهمیت صدور اسناد تک برگ اراضی ملی گفت: جلوگیری از زمین‌خواری، ایجاد اطمینان و اعتماد در معاملات املاک، کاهش چشمگیر تصرفات ملکی و دعاویی قضایی و آمار پرونده‌های قضایی، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی از جمله اهداف این طرح است.

احمدی گفت: با صدور این اسناد علاوه بر کاهش تداخلات و تعارضات موجود در اراضی ملی از بسیاری از تصرفات و سوء استفاده‌های احتمالی نیز جلوگیری می‌شود.

شناسایی عاملان قطع درختان جنگلی در منطقه جره و بالاده کازرون

عاملان قطع درختان جنگلی در منطقه اسلام آباد بلوچ و کشاورزی از توابع بخش جره و بالاده شناسایی شدند.

علی بلیانی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر قطع یک اصله درخت بلوط در اسلام آباد بلوچ و قطع درختچه کنار در روستای کشاورزی بلافاصله ماموران به منطقه اعزام و موفق به شناسایی متخلفان شدند.

او گفت: پس از تشکیل پرونده متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

بلیانی گفت: براساس ماده ۴۲ و ۴۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع قطع اشجار جنگلی ممنوع و در صورت تخلف از این ماده قانونی مرتکبان مجازات می‌شوند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات پیرامون وقوع تخلفات حوزه منابع طبیعی است.

کشف و ضبط ۳۵۰ کیلو گرم زغال قاچاق در کازرون

با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی ۳۵۰ کیلو گرم زغال قاچاق در شهرستان کازرون کشف و ضبط شد.

علی بلیانی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: پس از دریافت گزارشات مردمی مبنی بر دپو و نگهداری ۳۵۰ کیلو گرم زغال قاچاق در منزل مسکونی در حاشیه شهر کازرون بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران یگان حفاظت قرار گرفت و اقدامات اولیه جهت شناسایی متخلفان آغاز شد.

او گفت:: با حکم دستگاه قضایی و همکاری نیرو‌های انتظامی محموله قاچاق توقیف و متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.

بلیانی گفت: به استناد مواد ۴۲ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع حمل و استفاده از درختان جنگلی جهت تهیه زغال ممنوع ومرتکبان براساس قانون مجازات می شوند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تخلفات حوزه منابع طبیعی است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار