مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۲۲۷ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: این فرصت های شغلی با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان در جهت توانمندسازی مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است.

او بابیان اینکه این نهاد به دنبال توانمندسازی، مددجویان تحت حمایت است، گفت: حوزه اشتغال با شناسایی افراد مستعد محروم و نیازمند تلاش می‌کند تا زمینه توانمندی این افراد را فراهم کند واین رویکرد زمانی به هدف خود می‌رسد که زنجیره فقر را قطع کرده باشد.

صفری می گوید: این نهاد بعد از شناسایی افراد مستعد اشتغال ضمن ارائه آموزش و مشاوره شغلی به آن‌ها و در نهایت با معرفی این افراد به بانک‌های عامل و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه زمینه اشتغال و توانمندی آن‌ها را فراهم می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه کارشناسان فنی و متخصص با انجام بازدید‌های دوره‌ای و ارائه مشاوره‌های لازم به مددجویان در تلاشند تا سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی آن ها را ارتقاء دهند، گفت: نظارت مستمر فنی به صورت کیفی و کمی بر طرح‌های اشتغالزایی این نهاد از اولویت‌های ویژه در جهت پایدار سازی طرح‌ها برای توانمندسازی واقعی مددجویان تحت حمایت است.

صفری برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و مشاوره‌های شغلی را برای پایداری طرح‌ها ضروری دانست و گفت: این نهاد تسهیلات اشتغال را در اختیار مددجویان آموزش دیده قرار می‌دهد و فرآیند پرداخت تسهیلات نیز بعد از شناسایی افراد مستعد اشتغال، ارائه آموزش و مشاوره‌های شغلی در راستای ایجاد آمادگی و توانمندی برای انجام کسب وکار است.

او بابیان اینکه فرآیند پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل در استان انجام می‌گیرد، می گوید: انتظار می‌رود معرفی شدگان به بانک‌ها با کسب اطلاعات لازم از شرایط پرداخت تسهیلات، مدارک مورد نیاز را در کوتاهترین زمان تهیه کرده و در اختیار بانک‌های عامل قرار دهند.

 

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.