مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی از افزایش ۲۲ درصدی بارش باران در این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محسن عراقی‌زاده گفت: میزان بارش باران از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون در شهرستان‌های این استان افزایشی ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

در ایستگاه هواشناسی مشهد در چهار ماهه ابتدایی سال زراعی جاری ۵۲ میلیمتر باران ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۳ میلیمتر و در دوره آماری بلندمدت ۶۹ میلیمتر گزارش شده است.

او گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵۷ میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴۷ میلیمتر بوده است و در دوره آماری نیز ۵۹ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میزان بارش در استان خراسان رضوی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او گفت: نیمه جنوبی استان خراسان رضوی، بیشترین میزان بارش را در سال جاری داشته است، این در حالی است که حدود نیمی از ایستگاه‌های استان طی این مدت بارشی کمتر از سال گذشته را به ثبت رسانده اند.

عراقی زاده گفت: بیشترین بارش سال زراعی جاری در استان خراسان رضوی مربوط به ایستگاه‌های خواف و رشتخوار به ترتیب با ۹۹ و ۹۰ میلیمتر و کمترین میزان آن نیز مربوط به ایستگاه‌های هواشناسی سبزوار و درگز به ترتیب با ۳۰ و ۳۱ میلیمتر بارندگی بوده است.

انتهای پیام//م.ج

برچسب ها: بارش باران ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.