جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بسیج امکانات در بیمارستان‌ها و ارائه تجهیزات پزشکی و تکمیل ظرفیت اکسیژن سازها خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - ایوب توکلیان گفت: با شیوع سویه جدید اقدامات متفاوتی انجام شده از جمله آمادگی کامل بیمارستان‌ها، کلینیک‌های تنفسی که به حالت آماده باش در آمده اند تا اگر با حجم بیماران سر پایی مواجه شدیم کلینیک‌های تنفسی در فضایی جداگانه خدمت‌رسانی کنند.

با گسترش سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون و احتمال پیک ششم این ویروس بیمارستان‌های خراسان رضوی در حال تجهیز هستند تا همانند پیک پنجم با مشکل امکانات روبه رو نشوند و کادر درمان این روز‌ها خود را برای مقابله احتمالی با پیک ششم آماده می‌کنند.

او گفت: تفاهم نامه‌ای با بیمارستان‌های خصوصی صورت گرفته که اگر با پیک روبه رو شدیم بخش زیادی از تخت‌های خود را به بیماران کرونایی اختصاص دهند، همچنین آموزش‌های علمی و اقدامات خوبی انجام شده و تیم‌های ویژه پرستاری ما تحت آموزش‌های لازم به صورت مستمر قرار گرفتند.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام پیش بینی‌های لازم انجام شده؛ همچنین بیمارستان ولایت به مرحله بهره برداری نزدیک شده و اگر با پیک مواجه شدیم در پذیرش بیماران کمک می‌کند. ما از مردم درخواست داریم در صورت بروز علائم تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند، قدم اول مراکز درمانی، درمانگاه‌های سطح شهر و مطب پزشکان است تا ما بتوانیم از ظرفیت بیمارستان‌ها برای بیماران بد حال که نیاز به بستری دارند استفاده کنیم.

توکلیان گفت: با درمانگاه‌های عمومی در سطح شهر هماهنگی‌هایی انجام شده است حدود ۴۷ درمانگاه در سطح شهر مشهد تست ریپید را به صورت سرپایی انجام می‌دهند تا مردم در صورت تمایل به جای مراجعه به بیمارستان یا مراکز جامعه سلامت این تست را در درمانگاه منتخب انجام دهند.

او گفت: دوهزار و ۵۰۰ تخت بستری عادی و ویژه در سطح دانشگاه داریم که می‌توانند به بیماران کرونایی خدمات ارائه کنند، البته اگر حجم بیماران افزایش پیدا کند ظرفیت‌هایی را شناسایی کردیم تا کمک کند به افزایش تعداد تخت‌ها باشد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.