مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی مقرر شد ۲۷ دستگاه جی پی اس بر روی ابنیه و آثار تاریخی اصفهان نصب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - منصور شیشه‌فروش گفت: با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی مقرر شد ۲۷ دستگاه جی پی اس بر روی ابنیه و آثار تاریخی اصفهان نصب و نرخ فرونشست آن‌ها اندازه‌گیری شود.

او این موضوع را در نشست تخصصی «فرونشست زمین در اصفهان؛ چالش‌ها و راهکارها» که از سوی کنسرسیوم مراکز علمی - پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست و به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد مطرح کرد و گفت: در ۲ سال گذشته هفت تیم از سازمان زمین‌شناسی کشور در اصفهان مستقر شده‌اند و نرخ پهنه‌ها را اعلام کرده‌اند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان  ۲۷ دشت استان در منطقه فرونشست قرار دارد و اطلس فرونشست در دشت‌های اصفهان تهیه شده است. نقشه اطلس پهنه‌بندی دشت‌ها تهیه شده، به مراکز علمی کمک می‌کند.

شیشه‌فروش بر تغییر نگرش در خصوص مصرف آب، آموزش همگانی، بهره‌وری آب‌ها، شناسایی منابع جدید و استفاده از مطالعات انجام شده تأکید کرد.

برنامه سازگاری با کم آبی در استان نیز تدوین شده است و برنامه‌ها حکایت از تغذیه آبخوان‌ها دارد. این یافته‌های علمی دستمایه‌ای برای تصممیگیری و پیگیری مطالبات آب استان خواهد بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار