عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: استاندار اصفهان لازم است که مساله آب، پیگیری احیای رودخانه زاینده‌رود و سرمایه گذاری بخش خصوصی را به عنوان اولویت‌های کاری خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  محسن نصری عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفت: سید رضا مرتضوی در حالی استاندار اصفهان شده است که مردم این خطه مطالبات فراوانی دارند که نخستین و اصلی‌ترین آن کمبود آب و احیای رودخانه زاینده رود به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: معضلاتی مانند فرونشت زمین و کمبود آب آشامیدنی می‌طلبد که استاندار اصفهان بطور جدی به دنبال تحقق مصوبات شورای عالی آب و احیای زاینده رود باشد تا به اولین خواسته مردم این استان جامه عمل پوشانده شود.

عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به اشتغال‌زایی به‌عنوان یک موضوع با اهمیت اجتماعی در این استان باید نگاهی ویژه داشت که این امر بدون جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی میسر نیست.

نصری با تاکید بر میدان دادن به سرمایه گذاران بخش خصوصی تصریح کرد: جلوگیری از فرار سرمایه و حمایت از فعالان اقتصادی و تولید در این منطقه ضروری است، زیرا به دفعات دیده شده است که سرمایه گذاران اصفهانی یا در مسیر دلالی گام می‌نهند یا به دیگر استان‌ها یا خارج از کشور می‌روند.

وی با بیان اینکه فناوری‌های نو در این استان باید حمایت شود گفت: در کنار فعالیت صنایع سنگین توجه بیشتر به صنایع دانش بنیان و جدید برای این خطه اهمیت دارد.

این تحلیلگر مسائل اجتماعی با اشاره به رسیدگی جدی به نظام اداری در استان اصفهان اظهارداشت: بخش عمده از نارضایتی شهروندان به ساز و کار‌های نامطلوب اداری بر می‌گردد و نیاز است که ساماندهی اساسی و بنیادین در آن صورت گیرد.

نصری نوسازی و بهسازی نظام مدیریتی را مفید خواند و افزود: بهره گیری از نیرو‌های انقلابی، متخصص و متعهد در استان به پیشرفت و توسعه می‌انجامد و نباید در این مسیر نگاه حزبی، باندی و گروهی داشت.

وی با تاکید بر توجه به مباحث فرهنگی خاطرنشان کرد: توجه هرچه بیشتر به گام دوم انقلاب باید در فعالیت‌های فرهنگی مد نظر قرار گیرد و به چاپ پوستر و عکس اکتفا نشود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.