رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: مشهد به علت تعدد خودرو‌ها و کارخانه‌ها تقریبا به یک جزیره گرمایی تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - یحیی قائنی‌پور گفت: مشهد به علت تعدد خودرو‌ها و کارخانه‌ها تقریبا به یک جزیره گرمایی تبدیل شده و سامانه‌های بارشی که به مشهد وارد می‌شوند ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

 این سامانه‌ها، سامانه‌های جریان جنوبی بوده‌اند و شمال استان را کمتر تحت تاثیر قرار دادند. انتظار بارش برای مشهد را از این سامانه‌ها نداشتیم، اما مشهد به علت تعدد خودرو‌ها و کارخانه‌ها تقریبا به یک جزیره گرمایی تبدیل شده و سامانه‌های بارشی که به مشهد وارد می‌شوند ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین در مجموع سامانه‌های بارشی که به خاورمیانه وارد می‌شوند به دلایل مختلف ضعیف‌تر شده‌اند. وضعیت جوی کل دنیا تغییر کرده و برعکس کشور ما در بعضی کشورها، سامانه‌ها فعال‌تر شده‌اند.

او گفت: علت تغییر در وضعیت جوی، تغییر اقلیم جهانی است که به فعالیت‌های بشر مانند سوخت‌های فسیلی و افزایش گرمای جهانی برمی‌گردد که این تغییر بر بارش‌های کل جهان تاثیر گذاشته است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌های پژوهشکده اقلیم‌شناسی بارش‌ها در استان تا اردیبهشت ماه طبیعی است، اما در ۱۰ روز آینده بارش قابل ملاحظه‌ای در استان نداریم.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.