مجتمع تفریحی، ورزشی، اقامتی نفت محمود آباد مازندران، نزدیک به ساحل دریای خزر قرار دارد که بحث ساحل خواری این مجموعه مطرح شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - طبق ‌ماده ۶۳ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مصوب شهریور ۱۳۸۳، دولت موظف شده سواحل کشور را با اولویت دریای خزر، به نحوی سامان‌دهی کند که فاصله ۶۰ متری از حریم دریاها به طور کامل خالی از هرگونه ساخت و سازی باشد.

هدف از تصویب این قانون، جلوگیری از تخریب و آلودگی سواحل، توسعه پایدار در مناطق ساحلی، تضمین حق بهره‌برداری عمومی و ساماندهی استفاده از سواحل کشور، عنوان شده است.

برخی اخبار دریافتی حاکی از آن بود که وزارت نفت این قانون را در محدوده مجتمع تفریحی، ورزشی، اقامتی نفت در محمود آباد مازندران اجرایی نکرده که باشگاه خبرنگاران جوان، پیگیر این موضوع شد.

ساحل دریای خزر حدود ۸۹۰ کیلومتر است که شهرستان محمودآباد، ۳۰ کیلومتر از آن را در اختیار دارد. مجتمع نفت محمودآباد نیز، در همسایگی حدود دو و نیم کیلومتر از آن واقع شده است.

زمین ۲۵۰ هکتاری این مجتمع، در سال ۱۳۳۹ خریداری شد، در سال ۱۳۷۴ به بهره‌برداری کامل رسید و ۵۰۹ واحد اقامتی شامل برج‌ها و ویلاها و مراکز متعدد تفریحی و ورزشی دارد که تا پیش از شیوع کرونا، سالیانه حدود ۶۰ هزارنفر از آن استفاده می‌کردند.

مجتمع نفت محمودآباد به عنوان محلی برای ملاقات‌ها و سفر‌های غیررسمی شخصیت‌های سیاسی، مقامات لشگری و کشوری نیز شناخته می‌شد؛ مانند اوایل دی سال ۱۳۹۸ که اخبار حضور رئیس جمهور سابق به همراه خانواده و برخی وزرای کابینه دوازدهم و مدیران ارشد کشوری در آن، همزمان با اوج گیری آلودگی هوای تهران، رسانه‌ای شد.

قانون را رعایت کرده ایم

قمری نژاد معاون پشتیبانی شرکت ملی نفت، ساحل خواری وزارت نفت در همسایگی این مجتمع را رد کرده است.

به گفته او، وزارت نفت در سواحل شمالی و جنوبی کشور، حریم ۶۰ متری دریا را رعایت کرده و تنها در بخش تاسیسات نفتی جنوب کشور مانند عسلویه که باید ایمنی این تاسیسات مانند پالایشگاه‌ها حفظ شود، با رعایت ضوابط قانونی، ممکن است کمتر از ۶۰ متر از ساحل را آزاد گذاشته باشد؛ ضمن آن که در چنین محدوده‌هایی، اصولاً مردم عادی رفت و آمد ندارند.

ولی زاده مدیر مجتمع نفت محمودآباد نیز گفت: با نظارت مراجع قانونی، حریم دریای خزر در همسایگی این مجتمع، حتی بیش از ۶۰ متر رعایت شده و مردم می‌توانند به راحتی از این بخش از ساحل استفاده کنند.

اواخر شهریورماه امسال، محمد مهدی یوسف تبار دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان محمودآباد نیز گفته بود: هفت کیلومتر از ساحل که در اختیار دستگاه‌های دولتی از جمله مجتمع رفاهی شرکت نفت قرار داشت، بازگشایی و آزادسازی شد. در حال حاضر هیچ کوچه و مکانی در این شهرستان وجود ندارد که راه دسترسی آن بسته باشد.

به گفته او، تمام مناطق منتهی به دریا آزاد شده اند و تنها مکان‌هایی که سند مالکیت در اختیار اشخاص حقیقی است از طریق منابع طبیعی در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

آیا وزارت نفت در مازندران ساحل خواری کرده است؟

از مجموع ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر، معادل ۸۷ درصد آزاد سازی شده و به گفته مراجع قضایی نظیر محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران، پس از گذشت بیش از ۱۴ سال از آغاز اجرای طرح آزادسازی سواحل، هنوز ۱۳ درصد نوار ساحلی آزاد نشده است.

دوازدهم تیر سال گذشته، بابک دین‌پرست معاون وزیر کشور، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید درباره تصرفات غیرقانونی اراضی ساحلی خزر گفته بود: دوران نصب تابلوی ساحل اختصاصی و ورود ممنوع به سرآمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۰۱:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
آخه بدبختا . یکم به خودتون بیاید چرا برای دولتی که مکانی رو تخریب میکنخ دست میزنید!!!!!! بابا بفهمید به جای اینکه بهش بگید چهار تا هتل بساز چهار تا جای تفریحی ارزون بساز چهار تا امکانات برای ما بساز میخواید همه رو تخریب کنید. بدبختای جهان سومی لیاقتتوک همین ها هستن. شما ها ادم نیستید خرید
Germany
مملی
۱۹:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
بخل وحسادت و تنگ نظری شغل دوم مردم توی ایرانه،
متاسفانه اینقدر تنگ نظر هستیم که وقتی میبینیم
تعدادی از هموطنامون سابقه تلاش و تحصیلشون
توی مناطق جنوبی ،با دمای پنجاه درجه، دارند کار میکنند
و چندروز در سال ،اون هم هر ده سال یکبار میان محموداباد
،چشم نداریم ببینیم،هیچی نمیمونه که بگیم.
به جای اینکه حقتون از دولت بگیرید و ادمایی که توی این مجموعه سرکار هستن،بیکارشون کنید یه فکر دیگه کنید.
خیلی دوست دارم تخصص و شغل یه تعداد از دوستانی
که اینجا کامنت پر از بغض و کینه،میدهند رو بدونم.

این مجموعه مالدهه۱۳۳۰هست، الان یادشون افتاده
دریاخوری کرده و حق هشتاد میلیون ایرانی را خوردن.

بروید یه فکر دیگه کنید،اینجا کباب نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
خوب آخه دوستان نمیدونن این مجتمع با پولی که بابت حق خدمات رفاهی اونم به مدت حداقل 30 سال الی بلکم 40 سال از کارمندان کسر شده خریداری و نگهداری میشه و بابت هر شب که اونجا اقامت کنی هم به اندازه یک هتل سه ستاره اقلا باید پول اقامت و شام و ناهار بدی خیال میکنن کاملا برای نفت و گاز پتروشیمی وپالایش پخش و کلا 200 هزار کارمند مفتیه
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۰۹:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام اگر صحبت از عدالت است و دریا و ساحلش متعلق به عموم مردم است پس تمام آن باید آزاد شود نه اینکه تعداد محدودی از آن استفاده کنند . بله بی عدالتی همین است که کارکنان وزارت نفت می توانند استفاده کنند اما کارکنان مثلا آموزش و پرورش که آن عزیزان را پرورش داده اندنمی توانند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام
بعصیا خیلی با بی منطقی حرف میزنن.
اولا هرجایی که آدم بخواد نمیتونه وارد بشه.
این مجتمع از با نظم ترین و تمیزترین های ایران هستش. بنظرتون ورود بهش آزاد بشه چه بلایی سرش مباد؟
۱۲۰۰ نفر دارن توش کار میکنن و نون میخورن، کمه؟
ساحلش هم که بازه، هم از غرب و هم از شرق.

دلیل نمیشه که از در ورودیش برید ساحل، خب صاحاب داره.
میتونین از خیابون های قبل و بعدش برید.

همین بلوار نفت به این عظمت رو سروسامون داده و پل هوایی زده برای جلوگیری از خطر و ...
برند محمودآباده. چرا مردم انقد کم لطفن.

بعضیا میگن آرزومونه بریم داخلش! عجیبه حرفشون.
الان من تا حالا داخل شهرک نارنجستان نشدم، بگم آرزومه برم داخلش؟ یا جاهای دیگه، وقتی اجازه ورود ندارم یعنی چی که بگم آرزومه برم داخلش؟

خواهشا منطقی باشین. ساحل به این تمیزی رو برید ببینید لذت ببرید. البته اگه از این به بعد ساحل تمیزی باقی بذارن این جماعت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
بنازم محمود اباد .چرا شرکت نفت خوش نشین باشه من فرهنگی برم تو حیاط مدرسه اسکان پیدا کنم تبعیض ببین از کجا تا کجا خدا ازتون نگذره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
فکر نکنم "فرهنگی" باشی!
اتفاقا ادبیاتت نسون میده که خیلی هم بی فرهنگی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
من حدسم اینه که متاسفانه شاید دولت به اسم فقرا و اینجور مسائل ، میخواد سطح رفاه رو کاهش بده و مراکز تفریحی رو کاهش بده. بعضی از فقرا هم متاسفانه خوشحال میشن ، اخه یکم فکر کنید اگر پسفردا بچه خودتون جایی استخدام بشه ، ایا دوست ندارید از مراکز تفریحی استفاده کنه؟ دوست دارید بچه تون هم بدبخت بیچاره باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
شمال که میری هر جا میری میگن مال این ارگانه مال اون ارگانه مال این بانکه مال اون بانکه ... !!! همه جا رو حصار کشیدن جنگل و ساحل خدا رو برداشتن کردن اموال شخصی !!! واقعا این چه وضعشه ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
وزارت نفت اگه ساحل میخواد ، سواحل ابوموسی هست ، دست از سواحل شمال برداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
من خودم در این مجتمع شرکت نفت رفته ام و ساحل بیش از ۶۰ متر آزاد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
خدا داند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
دولت پول کم اورده دنبال سهم خواهی از کارمندان ارگان های مختلفه. بجای ایجاد رفاه . داره رفاه رو کاهش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
به جای اینکه برای همه ی ارگان ها رفاه ایجاد کنید ، دنبال این هستید که همین ها رو هم از بین ببرید و مصادره کنید؟؟
الکی ارگان های مختلف رو به جون هم نندازید با تفرقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
توهم خفه کردی این کلمه رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام این طرح کی تمام میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
هر وزارت و سازمانی به جای کار و تلاش و استفاده از نیروها و استعدادهای ملی و استفاده از تولیدات و ساخته های ایرانی و ساخت ایران فقط به فکر کم کاری و خرید تجهیزات خارجی و پر کردن جیب های خود و بردن امکانات ،سواحل و تفریحگاه‌های خوب سراسر کشور برای خود بودند ،نفتیها چرا در زمان تحریم تولید نفت را به چند برابر و پالایش و پتروشیمی را چند برابر نکردند زمانیکه دستشان پر بود ،اگر اینها خیانت نبودند پس چیستند؟؟!!
عقب مانده ترین صنعت نفت جهان را داریم با امکانات رفاهی فرا جهانی!!!!آنهم از کیسه خلیفه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
شما یک سازنده لوله CRA و کریسمس تری با کیفیت مشابه امریکایی که الان تحریم هستیم که نترسه با ایران کار بکنه رو به اون نفتیهای بقول خودتون کم کار معرفی کنین یا شرکتی که حفاری افقی بکنه یا فرکشنینگ بکنه یا مصرف گاز و نفت و گازوییل رو که چند برابر دنیا هست کم کنین فرصت صادراتی هم چند برابر میشه. به اندازه کل اروپا مصرف گاز داریم دیگه از چاه های گاز و نفتی که تعدادشون محدوده و بدون تجهیزات نمیشه افزایش ظرفیت دیگری داشت چه انتظاری دارید. دکل های گمشده رو هم البته پیدا کنن خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
بیش از نیم قرن و تقریبا نزدیک به یک قرن است که عده ای از کارکنان نفت از اینهمه امکانات آنهم به رایگان استفاده کردند و اینهمه ساحل خواری هم شده ،بهتر است این مکان مصادره و به مکانی عام المنفعه برای همه مردم ایران عزیز تبدیل گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
شما خبر داری رایگانه؟ همینجوری نظر رو رها میکنی از خودت. اولا ما شرکت نفتیها هر ماهه ازمون بابت خدمات رفاهی مبلغی کم میشه که همون ماهیانه رو در تعداد کارمندها ضرب کنین عدد بزرگی میشه دوما ما نفتیها 35 سال به بالا کار میکنیم که باز اون عدد خیلی بزرگتر میشه بعدشم هزینه های سکونت در این مجتمع در مقایسه با بیرون علاوه بر اون هزینه ثابتی که هر ماه ازمون کم میشد وقتی بعدا حساب کنی میبینی فاصله کمی داره . وقتی چیزی رو نمیدونی اول برو بپرس بعد نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای ایران
۱۷:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
در تصویر مشخصه که مکان مجلل و زیبایی است و به درد یک مکان عمومی و خدا پسندانه میخوره و نه به درد یک عده افراد پولدار ،بهترین ساختمان برای بیمارستان مغز و اعصاب و یا مرکز درمانی همگانی خوب در شما کشور.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۷:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
شرکت نفت باید این ساختمان را به دانشگاه و یا مکانی عمومی و یا بیمارستان برای عموم تبدیل سازد چه لزومی دارد این مکان با اینهمه ساحل خواری دست عده ای خاص باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
وزارت نفت از همه بدتر و خونخواره ،چه خبره دو نیم کیلومتر ساحل خواری آنهم در یک شهرستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
اگر حقی از بیت المال برای من ایرانی در این مجتمع هست و انحصار شرکت نفت مانع بهرمندی من شده به شخصه در دادگاه الهی از عوامل این انحصار در مجلس و دولت و .... نخواهم گذشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
محدوده ای که شرکت نفت تصرف کرده به گونه ایست که امکان دسترسی به ساحل (با وجود گفته های مدیر مجتمع مبنی بر رعایت حریم ) به سادگی میسر نیست و از سوی دیگر چرا شرکت نفت از بیت المال که برای همه مردم ایران است چنین مکان مجللی که معلوم نیست هزینه نگهداری و .... چقدر برای مردم ایران تمام میشود مکانی را به نفع کارکنان خود احداث میکند و من کارگر ساده حتی امکان یک شب اقامت در آن را هم ندارم ولی کارمندان نفت و خانواده های آنها با وجود دریافت حقوق های بالا از همه نقاط ایران با پرواز رایگان از همه امکانات رفاهی این مجتمع اگر نگویم کاملا رایگان ولی تقریبا رایگان استفاده میکنند؟؟؟؟ اگر حقی از بیت المال برای من ایرانی در این مجتمع هست و انحصار شرکت نفت مانع بهرمندی من شده به شخصه در دادگاه الهی از عوامل این انحصار در مجلس و دولت و .... نخواهم گذشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
خریداری شده تصاحب نشده که شب بیان درختارو ببرن صبح بشه ویلا. ضمنا این مساحت رو تقسیم بر تعداد کارمندهای وزارت نفت از سال 1339 تا الان بکنین ببینید نفری که چه عرض کنم خانواده ای چند سانتی متر میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
محدوده ای که شرکت نفت تصرف کرده به گونه ایست که امکان دسترسی به ساحل ... به سادگی میسر نیست و از سوی دیگر چرا شرکت نفت از بیت المال که برای همه مردم ایران است چنین مکان مجللی که معلوم نیست هزینه نگهداری و .... چقدر برای مردم ایران تمام میشود مکانی را به نفع کارکنان خود احداث میکند و من کارگر ساده حتی امکان یک شب اقامت در آن را هم ندارم ولی کارمندان نفت و خانواده های آنها با وجود دریافت حقوق های بالا از همه نقاط ایران با پرواز رایگان از همه امکانات رفاهی این مجتمع اگر نگویم کاملا رایگان ولی تقریبا رایگان استفاده میکنند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
قربون حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۷:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
درود،آفرین ،حرف حساب ،باید همچنین مکانهایی عمومی باشند نه خصوصی و نه مرفهین بی درد.
Iran (Islamic Republic of)
مملی
۲۰:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
خدا بیشتر بهشون بده،لیاقتشون بیشتره
کور بشه هرکی نمیتونه ببینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
علی برکت الله !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام
متاسفانه در جو نادرست قرار گرفتن ممکن است باعث اشتباهات دیگری شود ، یکی از معدود نقاط و سواحلی است که هنوز تمیز مانده است که برای حفظ محیط زیست هم در نظر بگیریم وجودش ضروری است ، تمام بقیه سواحل را ببینید چه به روز آنها آمده است و اینجا از دهه ۳۰ شمسی در اختیار وزارت نفت بوده و به خوبی حفظ شده و نه در آن ساخت و ساز بی ضابطه صورت گرفته است و نه باعث آلودگی شده است ، بالاخره حداقل یک نقطه هم باقی بماند برای کل کشور و زیست بوم دریاست ، در ضمن به بقیه سواحل هم نگاهی بیندازید از جمله فرح آباد ساری ، که تمامی ارگانها ازاینگونه مجتمع ها دارند ، بعضی متاسفانه همیشه وزارت نفت را سیبل می کنند ، فارغ از اینکه نفت و کارکنانش جز خدمت به این کشور کاری دیگر نداشته است
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام کارکنان نفت مگرچه کارمی کنندکارگران ساختمانی وفصلی بدتروسخت ترکارمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
اگر کارمندان شرکت نفت خادم ملت هستند مثل دیگر خادمان ملت باید باشند؟! چه چیزی سبب شده فکر کنند فقط خودشان به کشور خدمت کردند و باید از امکانات بیشتر و حقوق بالاتر برخوردار باشند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
تو قائمشهر همه مردم سند دارن و خودشن صدها بار خرید فروش کردن اما اوقاف تو زمین همه مردم شریک هست و از شون هربار که خونه شون میفروشن کلی پول میگیره انگار هرگز فروش یک زمین بوسیله اوقاف پایین پذیر نیست همون یک زمین هربار بخوای بخری یا بفروشی باز اوقاف پول میگیره
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۳:۱۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
زمین خواری به کنار، یکی پیدا بشه موضوع مازوت سوزوندن نیروگاه نکا رو پیگیری کنه، فقط کافیه یک نگاه به ساحل بندازین، حجم آلودگی تولیدی این نیروگاه چند ده کیلومتر ساحل و شهرهایی تا شعاع ۳۰ کیلوتری از ساحل رو بدون اغراق تحت تاثیر قرار داده. من تا حالا به دوستانم در چندین ارگان مختلف گفتم ولی قدرت رسانه چیز دیگه ایه، لطفا پیگیری کنید، خودتون چند وقت دیگه میخواید بیاید شمال ، تصور کنید هوایی بدتر از تهران رو خواهید دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
چرا تمام ثروت و دارایی ها و ملک و املاک ها و مال و اموال ها و امکانات و منابع کشور به طور عادلانه و مساوی بین مردم تقسیم نمی شود ؟! واقعا چرا ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
از اول جلو میگرفتی نه بعد مردن سهراب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
این مکان از دوران قبل بنا شده و به رایگان کارکنان نفت تا حالا می‌خوردند و می‌خوابیدند بدون یک ریال پرداختی ولی ساحل خواری مشخصه و اینکه از کیسه و جیب مفت بیت‌المال چه کارها که نشده!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۱۲:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
تا زمانی که رانت خواران در کشور آزادانه گردش می کنند و تا زمانی که منابع ملی برای عده ای ارزش نداره، بلکه منافع تعداد افراد بر منابع ملی اولویت داره، ساحل خواری که چه عرض کنم، آدم خواری هم بوجود می آید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
پول نفت مال مردم هستش که متاسفانه به دست ملت نمیرسه برای خودشون تفریحگاه درست میکنن علی برکته الله بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
مردم شهید دادن که نتیجه اش این بشه؟ ..واقعا جای تاسف داره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
خدا نابود کنه همه دزد ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
اگر مدیران یک مملکت فساد نکنن مردم عادی فاسد نمیشن الان فساد در مملکت موج میزنه وقتی مسئولین مملکتی در قوا و نهادها و...چپاول میکنن قانون رو زیر پا میذارن فاتحه اون مملکت رو بخون
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
زمین های مازندران از کوه و دشت وسواحل وشالیزارها وباغات از رامیرتا بهشهر آرام و آرام بلعیده میشه حال بدست وزارتخانه یا افراد حقیقی می ترسم چند سال بعد جز ویلاهای رنگ با رنگ چیزی ازش باقی نمی مون خدا حافظ جنگل های شمال خدا حافظ شالیزارهای سر سبز خداحافظ باغ های سرسبز مرکبات خداحافظ باغات گیلاس و گردو لاریجان وبادهو بند پی وکند لوس و هزار جریب وکیا سر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
زمین های مازندران از کوه و دشت وسواحل وشالیزارها وباغات از رامیرتا بهشهر آرام و آرام بلعیده میشه حال بدست وزارتخانه یا افراد حقیقی می ترسم چند سال بعد جز ویلاهای رنگ با رنگ چیزی ازش باقی نمی مون خدا حافظ جنگل های شمال خدا حافظ شالیزارهای سر سبز خداحافظ باغ های سرسبز مرکبات خداحافظ باغات گیلاس و گردو لاریجان وبادهو بند پی وکند لوس و هزار جریب وکیا سر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
بله وزارت نفت هم مثل تمام وزارتخانه ها ساحل خواری کرده.تمام اورگان های دولتی هم قدمهای بلندی در مملکت خواری دارند.
Iran (Islamic Republic of)
اکبری از محمودآباد
۱۱:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
با سلام ..والله من خودم محمودابادی هستم ولی ارزوم اینه که یه روز برام همین شرکت نفت محمودآباد از نزدیک ببینم به هیچکی جز پرسنل و مقامات اجازه نمیدن....مگر اینکه آشنا یا پارتی داشته باشی.خیلی زسخته تو شهر خودت از امکانات شهرت نتونی استفاده کنی ..نمیدونم عدالت کجاست
Iran (Islamic Republic of)
..
۲۰:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
داداش حرفت بی معنیه آدم همه جا که نمیتونه بره
Iran (Islamic Republic of)
اکبری از محمودآباد
۱۱:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
با سلام ..والله من خودم محمودابادی هستم ولی ارزوم اینه که یه روز برام همین شرکت نفت محمودآباد از نزدیک ببینم به هیچکی جز پرسنل و مقامات اجازه نمیدن....مگر اینکه آشنا یا پارتی داشته باشی.خیلی زسخته تو شهر خودت از امکانات شهرت نتونی استفاده کنی ..نمیدونم عدالت کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خیلی بی حساب حرف می زنیدمثل اینک بگیدخونه فلانی قشنگه چندشب درماه من بایدبرم اونجااستفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
عدالت خدا
۱۰:۴۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
بله وزارت نفت ودیگر ارگانها سواحلی که حق همه مردم هست را در اختیار خودش گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
کلی سوخت و پول سوخت و نفت در وزارت نفت گم میشه . بس نیست که زمین و ساحل خواری هم میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
کاری ن نداره علم پیشرفت کرده با جی آی اس حریم رو دربیارید و بعدش یه شیلنگ تراز بزارید با بلدوزر خط حریم رو میزون کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
خوب مردم رو درگیر ساحل و کوه و جنگل کردین ما کمر مون از تورم شکست یه عده درگیر ساحل و کوه و جنگل شد این کوه خواری نتیجه مدیریت شما بود و الان هم تخریب بد تر از ساختش هست که نتیجه آن بعد ها مشخص میشه مدیریت خودتونو درست کنید نه تخریب وحشیانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
خوب مردم رو درگیر ساحل و کوه و جنگل کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
نفت سرمایه ملی است ولی منافع آن به طور اختصاصی و غیرعادلانه مخصوص طیف خاصی شده است واقعا باعث تاسف است و مایه شرمساری برای کسانی که آنرا احداث و تاکنون از ان بهره برده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
ساحل خواری کجای شمال نیست بهتره یک سر به ساحل خشت سر بزنید در نزدیکی هتل نارنجستان حریم رودخانه رو خشک کردند و مجتمع ساختند و به تازگی در ساحل دریا شروع به ساخت مجتمع بزرگی کردند و من متعجبم که مردم خوب مازندران چرا جلوی این کارها را نمیگیرند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
وزارت نفت مافیای بزرگ ایران که همه امکانات ویژه را با سرمایه ملی مردم در اختیار دارد امیدوارم دوربینها یک بار سر بزنند به خوزستان وبه ویژه آبادان و از نزدیک یک گزارش تهیه کنند که چگونه شرکتهای نتی مردم شهر را تبدیل به شهروند درجه یک و دو و سه کرده وزارت نفت تمام حقوق و مزایایی متفاوت تر از بقیه ملت دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
والله من بعضی مواقع فکر میکنم میبینم ما کلا جز ایران نیستیم
مقصر این جوانها نیستند که پشت سر هم دارن مهاجرت میکنند . آخه تبعیض تا چه اندازه ، اگه شما اینقدر خرج این جور جاها برای فقط قشر خاصی میکنید چرا خیلی از مردم در فقر دارند زندگی میکنند و بدتر از همه اینکه جلوی چشم تمام ارگانها این اتفاقات میفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
بابا حالا مگه چی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
هر کی که دستش رسیده اینکار رو کرده.
ولی یکی از بیشترین ها تامین اجتماعی است که با حق بیمه ای که کارگرهای بدبخت پرداخت کردند ویلاهای لوکس برای رییسهاشون ساختند.
بعد موقع پرداخت تعهدها از سر و ته همه چی میزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
راست میگن فاصله رعایت شده ولی مردم عادی راه ورودی ندارن برای رسیدن به ساحل و در واقع ساحلر رو خصوصی کردن برای خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخ راست میگن بیچاره ها !!!!!ساحل خصوصی خصوصی فقط حق نگاه کردن مردم آنهم از تو دریا و کنار امواج !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
در کلیپ آخر اون برادرمون بنده خدا توضیحات و گذارش کار قانونی قانع کننده شفاف و بسیار خوبی ارائه کردند به ملت ایران اسلامی عزیزمان و حد حدود فاصله حریم خشکی تا ساحل را هم کاملا رعایت کردند و ساحل هم که برای آحاد ملت ایران برای رفت آمد و تفریح و ورزش ماهیگیریشون آزاد است و هیچ منعی هم ندارد بنابراین وزارت نفت طبق استاندارد و رعایت قوانین ساخت ساز هتلینگ رفاهیش را برای کارکنانش انجام داده و تخلفی صورت نپذیرفته تمامی ساخت سازهای دولتی و خصوصی در نزدیکی دریاها و رودخانه ها اگر همانند ساخت ساز وزارت نفت صورت پذیرد و الگویی باشند برای سایرین بسیار خوب و استاندارد است و هیچگونه منعی هم برای رفت آمد آحاد ملت ایران اسلامی در سواحل ندارند درود و خداقوت می گوییم به وزارت نفت سخت کوش و زحمت کشان خدوم ملت ایران اسلامی عزیزمان همه باید اینگونه ساخت ساز کنند نه اینکه تا دل دریارو تصرف کنند به نام خودشان بزنند و راه و حریم رفت آمد ملت ایران را مسدود کنند به سواحل زیبا و امنشان . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
احتمالا شما خودتون نفتی هستین و از این امکانات که با پول ملت تهیه شده استفاده اختصاصی کردی ولی بقیه مردم چنین احساسی ندارن یکطرفه رفتی به قاضی و برگشتی راضی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
پاسخ ناشناس : بنده حقیر فقیر بی سواد مستضعف کاری به این نداریم که چه خبط خطاهای مافیایی درون سازمانی در وزارت نفت و دیگر وزارتخانها دولتی و شرکتهای خصولتی و خصوصی تا کنون صورت گرفته یا نگرفته بنده حقیر بی سواد فقط میدانیم طبق قوانین استاندارد سازی باید حریم و آزاد سازی صورت می گرفته نسبت به فاصله خشکی تا دریاکه در نوع ساخت و حریم گذاری و آزاد سازی سواحل در آن منطقه صورت گرفته و رعایت کردند و اصل اصول حریم خشکی تا دریا را رعایت کردند و هیچگونه منع عبور و مروری هم برای آحاد ملت ایران اسلامی عزیزمان نگذاشتند و بنبستی برای ملت ایران نگذاشته اند در ضمن بنده حقیر وابسته به هیچ اورگان دولتی و خصوصی نیستیم سالیان طولانی هم هست رنگ استانها و شهرها و سواحل شمالی و جنوبی کشور ایران اسلامی عزیزمان را از نزدیک ندیدیم فقط از طریق فضای مجازی در خبرها و از طریق تلویزیون صیاحت و زیارتشان کردیم و بس و خلاص . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه قضاوت عادلانه و خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
اشتباه لایک زدم
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۷:۴۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
مجتمع نفت محمودآباد محل تفریح پرسنل شرکت نفت ومسولین مملکت هست نه مردم عادی. مکان و غذای مجانی از بیت المال
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
قانون استثناء نباید داشته باشد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
تمام محدوده ساحل در اختیار وزارت مفت هست. و هیچ کس حق ورود به آن محدوده را ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
از سمت ساحل میتونید وارد محوطه بشید و مردم محلی و ماهیگیرها میتونن برن داخل .
من خودم دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
ساحل خواری در مجموعه بهارستان در روستای علی آباد عسکر خان نوشهر.این مجموعه تعلق به سازمان برنامه وبودجه داشت که تابلو آن عوض شد ولی همچنان زمین ساحل تا دریا را اشغال‌شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
ریخت و پاشهای وزارت نفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
بله وزارت نفت ساحل خواری کرده و مشخص است.ساحل خواری تنها رعایت فاصله شصتمت ی نیست ،اشغال دو و نیم کیلومتری ساحل !!!! نامش چیست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر سامان
۰۶:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
در تصویر هم کاملا نمایان و مشخص است که هتل وزارت نفت در طول نوار ساحلی گسترش یافته که طرحی اشتباه بوده و هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
وزارت نفت هم می باید حریم ساحل را رعایت کند و حریم مرز آبی و مرز ساحلی نباید زیر پانصد متر شود.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۰۶:۱۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
تمام خیابانها و جاده ها و راهها و ساختمان سازی ها میبایست نه موازات خط ساحلی که عمود بر خط ساحلی و گسترش خیابانها و مجتمع سارینا هم باید بر همین مبنا باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
سوال : این مجتمع و و برج وبنا را با پول کی ساختن ؟؟
مردم
سوال : چند درصد از مردم عادی با همان شرایط ویژه از این امکانات استفاده کردند؟
صفر درصد
نتیجه در تمامی ارگانها دولتی همین است با پول مردم و بیت المال ساخته می‌شود تمامی این ابنیه ها در حالی که مردم حق استفاده از آنها را ندارند
نکته مهم همه مردم و دولت از این موضوع ناراضی هستند چه کسی می‌تواند حق مردم رو احیا کند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
با پول کارکنان صنعت نفت ساختن جهت اطلاع شما که اطلاع نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
دیگه از این همه دروغ خسته شدبم،اخه تو این عکس را نگاه کن این که فاصله کمتر از شش متره چطوری میگه شصت متر ،میرید از ماست فروش میپرسید که کاستن ترشه یا شیرین؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
تا دلت بخواد
آخرین اخبار