ماجرای فنس کشی ساحل شهرستان عباس آباد توسط یک خوش نشین چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فیلمی از اعتراض تعدادی از مردم شهرستان عباس آباد به آنچه که تصرف ساحل می‌نامیدند منتشر شد در این کلیپ اعلام شده است یکی از خوش نشینان ساحل می‌خواهد مقابل ویلای خود را  فنس کشی کند و حتی میله‌های این فنس‌ها نیز در شن‌های ساحل جانمایی و کاشته شده است.

معترضان به اقدام این خوش نشین که میله‌های نصب شده در زمین ساحلی را جمع آوری کرده بودند  می‌گویند: با توج به فاصله کم این زمین با ساحل دریا فنس کشی ساحل مصداق ساخت و ساز در حریم ۶۰ متری دریا و تخلف است.

به گفته آن‌ها این زمین‌ها شاید به دلیل کاهش یا افزایش تراز آب دریای خزر در سال‌های گذشته در مالیکت شخصی یک نفر باشند اما به دلیل اینکه تنها چند متر با ساحل فاصله دارند محصور کردن این زمین‌ها سبب قطع دسترسی مردم به ساحل می‌شود.

این زمین ساحلی سند دارد

عباسعلی همپا فرماندار شهرستان عباس‌آباد در واکنش به اقدام این فرد خوش نشین در محصور کردن بخش هایی از ساحل، گفت: فردی که اقدام به این کار کرده است برای این قطعه زمین سند مالکیت دارد و حریم ۶۰ متری دریا نیز در این سند رعایت شده است.

او افزود: مالک برای تغییر سند اصلی به سند تک برگ پس از مراجعه به ثبت اسناد شهرستان ، اقدام به محصور کردن محوطه متصل به ساحل کرده بود تا حدود و ثغور زمین مشخص و معلوم  وسند تک برگی اخذ شود.

فرماندار شهرستان عباس آباد با بیان اینکه کاهش یا افزایش تراز آب دریای خزر در سال‌های اخیر سبب تغییر در حریم ساحل شده است، گفت: مالک زمین قول داده است در این قطعه زمین ساخت و ساز نکند.

وی افزود: این فرد بر اساس قانون مالک این قطعه زمین ساحلی است و می‌تواند تمام تصرفات مالکانه را داشته باشد، اما فعلا پذیرفته است ساخت و سازی در آن انجام ندهد.


انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.