توقف ساخت و ساز غیر مجاز در محمودآباد

فرماندار شهرستان محمودآباد از توقف کامل ساخت و ساز غیر مجاز و تشدید نظارت ها بر ساخت و ساز ها در این شهرستان خبر داد.

یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان محمودآباد در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست جمهوری با توجه به ارزش بالای زمین در استان‌های شمالی و نقش مهم در تولید و اشتغال با تلاش کلیه دستگاه‌های ذیربط همه  ساخت و ساز‌های غیر مجاز هم در زمین های کشاورزی و نقاط ساحلی متوقف شده است.

وی گفت: تا قبل از دولت تدبیر و امید بیش از ۲۷۰۰ واحد مسکونی از سوی خوش نشینان در زمین‌های کشاورزی و نقاط ساحلی در قالب مجتمع مسکونی و تک واحدی احداث شده بود که با تشدید نظارت‌ها و پیگیری‌های اعمال شده روند ساخت و ساز‌ها کاملا متوقف شده است.

فرماندار محمودآباد بهترین راه حل برای برون رفت از مشکلات این حوزه را اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی که متولی آن جهاد کشاورزی است عنوان کرد و افزود: از سال ۱۳۹۳ به بعد بیش از ۱۵۱۷ واحد غیر مجاز در این شهرستان اعمال تبصره ۲ شدند.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد زمین‌های کشاورزی را هویت و اساس مردم منطقه عنوان کرد و از شهروندان خواست از فروش اراضی برای ساخت و ساز‌های غیر مجاز خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی موضوع را به متولیان امر اطلاع دهند.

یوسف پور با اشاره به اینکه سواحل دریا برای استفاده عموم است از برخورد جدی با کلیه افرادی که با ساخت و ساز غیر مجاز در حریم دریا قصد تصرف سواحل را دارند خبر داد و گفت: باید حریم ۶۰ متر سواحل آزاد شوند و هیج نهاد دولتی و خصوصی و نظامی مجاز به ساخت و ساز در این حریم نیست.

انتهای پیام/آ

ممنوعیت ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی و سواحل دریا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.