شرکت فناوری نورون نیورالینک ایلان ماسک، فهرست افراد لازم برای مدیریت و هماهنگ کردن کارآزمایی بالینی تراشه مغزی خود را به ثبت رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - شرکت فناوری عصبی ایلان ماسک به نام «نیورالینک» یک مدیر کارآزمایی بالینی را استخدام کرده که نشانه‌ای از نزدیک شدن این شرکت به هدف دیرینه خود برای کاشت تراشه در مغز انسان است.

بنا به گزارش بلومبرگ؛ این فهرست سمت مدیر آزمایشی، بر آزمایش‌های انسانی و دستگاه پزشکی که مدت‌ها قبل در مورد آن‌ها وعده داده شده بود، نظارت خواهد کرد. ایمپلنت مغزی شرکت نیورالینک که بر اساس اعلام ماسک به میمون‌ها اجازه می‌دهد تنها با افکارشان بازی‌های ویدئویی انجام دهند، برای کمک به درمان انواع اختلالات عصبی انسان مانند فلجی در نظر گرفته شده است.

شرح جایگاه مدیر آزمایشی نشان می‌دهد که این شغل به معنای رهبری و ایجاد گروهی برای فعالیت‌های تحقیقاتی بالینی و همچنین رعایت مقررات است.

تراشه مغزی

ماه گذشته، ماسک به وال استریت ژورنال گفت که نیورالینک امیدوار است در سال ۲۰۲۲ دستگاه خود را در مغز انسان جای گذاری کند. با این حال او پیش‌ بینی‌های مشابهی را در گذشته نیز انجام داده که بسیار خوش‌ بینانه بودند و بر خلاف وعده‌ها به حقیقت نپیوستند. از جمله این پیش بینی‌ها می‌توان به سال ۲۰۱۹ اشاره کرد که ماسک طی ارائه‌ای گفت این دستگاه تا سال بعد یعنی در سال ۲۰۲۰ در جمجمه انسان قرار خواهد گرفت.

اولین آزمایش انسانی که سازندگان تجهیزات پزشکی باید در مسیر گرفتن تایید سازمان غذا و داروی آمریکا انجام دهند، به عنوان آزمایش سنجش احتمال شناخته می‌شود. دقیقا مشخص نیست که نیورالینک در کدام مرحله از این فرآیند قرار دارد.

سال گذشته، شرکت دیگری با نام Synchron که روی رابط‌های مغز و ماشین کار می‌کرد اعلام کرد که FDA مطالعه امکان‌سنجی این شرکت را تایید کرده است. گفته می‌شود این شرکت نیز در حال حاضر در مرحله استخدام قرار دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
......
۰۹:۴۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اول روی خودش امتحان کنید، بعد مغزش رو با ابرکامپیوتر ها و با استفاده از هوش مصنوعی و رباتیک در دست بگیرید و مغزش رو هک کنید و به هر طرف که خواستید ببرید تا ببینیم چطور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
من حاضرم تومغزم کاشI'm willing to plant my tomb.ته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
امیدوارم با موفقیت انجام بشه تا بتونن کمک بزرگی به بیماران انجام بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
بچه جون بیا پایین بینیم. دلت خوشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
ترسناک بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
این ادم در پیشرفت های علمی خیلی خوب خرج میکنه البته سودش رو هم برده
این کار تحول بزرگی هست
متاسفانه برخی نظرات رو می خونم و می بینم بدون داشتن هیچ تخصص یا علمی فقط مخالف هستن
اما اگر شما با بیماران فلج مغزی کار کرده باشید یا اعضای خانواده شما دچار این بیماری باشه
و بعد بشه با تراشه بخشی از این مشکلات عصبی که باعث میشه بیمار فلج باشه و حتی کار های شخصی خودش رو نتونه انجام بده بهبود پیدا کنه ،فوق العاده هست
ما داریم درمورد افرادی حرف می زنیم که به لحاط درک مثل من و شما هستند
فقط فکرش رو بکنید یه جوون 25 ساله یا بیشتر و یا کمتر حتی برای توالت رفتن و تمیز کردن خودشم نیاز به پدر و مادرش داره
پدر و مادری که تا ابد این توان رو ندارن
ان شاالله این تحقیقات به ثمر برسه و این این دسته از بیماران هم بهبود پیدا کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
لابد میخوای اول تو مغزت بزاریم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
درست میگی، ببخشید نمیدونستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
البته باید توجه داشت که ایلان ماسک این تراشه را با هدف حذف همه دسته های بازی و بازی مستقیم توسط مغز طراحی کرده و نه کمک به بیماران ضایعه مغزی و نخاعی.
Germany
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
هر اختراعی هم می‌تونه کاربرد خوب داشته باشه هم بد. تصور کن از این تراشه‌ها برای تاثیر بر مغز افراد استفاده کنند. مثلا اگه با رژیمی که آقایان سرمایه دار میخواند تو دنیا پیاده کنند مخالفت کنی با یه سیگنال کاری می‌کنند زمان رانندگی جای ترمز و گاز و دنده و فرمون رو قاطی کنی و بری ته دره. ولی کاربرد خوب هم داره و حتی میشه به بعضی از افراد نا بینا تا حدود قدرت بینایی داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
خدا خیرت بده اینم مثل اوایل قضیه واردات واکسن که هی برامون ناز میکردن تا آخرش که بچه های ما دست به کار شدن وبه نتیجه رسیدن اینام کوتاه اومدن.حالا شده حکایت این تراشه ها.مگه اینکه بازم خود بچه های ما تو داخل کشور دست به کار بشن.اگه ایلان ماسک خودشم بخواد،نمی‌ذارن.این بشر خودش جزو صهیونیستاست.بعدشم جرات نداره.مگه اینکه از جونش سیر شده باشه.امثال این پولدارا تا کاری واسشون سود نداشته باشه،نمیکنن.اینا دنبال حقوق بی بشرن.پرکردن جیبشون همین.
Romania
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
درسته قبول دارم حرفت رو متاسفانه ما ایرانی ها بیشتر از منطقی بودن احساسی هستیم
بخشی از نظرات که صرفا جنبه مسخره کردن داره در حالی که همون ادما در زندگیشون کار مهمی نکردن و از طرفی پیشرفت دیگران رو هم نمی خوان و با تمسخر اونا سعی می کنن این عقده رو جبران کنن
منم امیدوارم همه بیمارا با توکل به خدا و بعد تلاش علمی سلامتی شون رو بدست بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
لعنت بر صهیونیست ها
Iran (Islamic Republic of)
قلی بطور کلی
۱۳:۱۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
تو همه ی واکسن ها هست
Germany
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
نمیشه با واکسن تزریق کرد. البته ادعا می‌کنند نانو چیپهایی هست که میشه تزریق کرد ولی چبپهایی که برای کنترل مردم و به بهانه راحت کردن خرید و انجام کارهای اداری میخواند تو بدن مردم کار بزارند بزرگه و باید با جراحی توی بدن کار گذاشته بشه. دو ماه پیش سوئد کار گذاشتن این چیپها برای چک کردن اطلاعات مربوط به واکسیناسیون کرونا رو برای اولین بار رسما انجام داد. فعلا اختیاریه ولی اگه مردم دنیا ساده لوحی کنند و مقاومت نکنند زمانی برسه که اجباریش کنند و اگه کاری کردی یا حتی حرفی زدی که خوششون نیومد چیپتو از کار میندازند تا نه غذایی بتونی بخری نه اجاره خونه بدی و بمیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
به نظر من اولین تراشه را در مغز خود ایلان ماسک قرار بدهند و چند سال صبر کنند،بعد برای افراد دیگر عرضه نمایند.
آخرین اخبار