استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جذب سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد تاسیسات ذخیره‌سازی گاز ضروری است و ما این اطمینان را هم می‌دهیم که تامین زمین و تسهیلات مورد نیاز را انجام و زمانی که به بهره‌برداری برسد فعالیتش اقتصادی شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرس خیابانی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  گفت: در همه کالا‌های استراتژیک یک سقف ذخیره وجود دارد، اما برای گاز باید حداقل یک هفته ذخیره داشته باشیم که اگر اتفاقی افتاد یا تاسیسات دچار آسیب شد مشکلی پیش نیاید.

او می گوید: سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه شرایط صادراتی گاز را دارد ذخایر این محصول استراتژیک دارای فایده است و ما باید حداقل ذخیره‌سازی یک هفته برای گاز خانگی و فرآورده‌های نفتی را در این منطقه داشته باشیم.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه مصوب شده تاسیسات ذخیره‌سازی و ذخایر استراتژیک برای فرآورده‌های سوختی داشته باشیم باید راهکار آن را نیز پیدا کنیم.

او گفت: اگر احساس می‌کنیم خادم مردم هستیم و می‌خواهیم مشکلاتشان را حل کنیم نباید با مسائل‌شان کنار بیاییم بلکه باید آن را حل کنیم و این موضوع بسیار دارای اهمیت است.

مدرس خیابانی می گوید: تاسیسات ذخیره‌سازی کپسول گاز در استان با توجه به مسائلی که داریم (لوله‌کشی گاز و خط انتقال فرآورده نداریم) باید ایجاد شود تا زمانی که ریسک برای حمل فرآورده‌های نفتی بالاست این محصول ذخیره شود.

به گفته او  براساس اینکه هر کیلومتر چند مرکز خدمات رفاهی و جایگاه سوخت نیاز دارد میانگین این موضوع در استان مشخص شود و گزارش مستند به تفکیک بین‌راهی و داخل شهری تهیه و بر اساس آن میزان جایگاه‌های سوخت در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار