مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه گفت: ۴ مادر باردار توسط نیرو‌های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فرزین معتمدی گفت: با توجه به شروع مجدد بارندگی از شب گذشته محور پاوه به روانسر از صبح امروز مسدود بوده و به طور کلی تردد در محور‌های برف گیر تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به دلیل بارندگی‌ها طی چند روز اخیر اکثر محور‌های اصلی و جاده‌های روستایی دچار برف گرفتگی و انسداد بودند که نیرو‌های امدادی هلال احمر به طور ۲۴ ساعته در حالت آماده باش و خدمت‌رسانی در این محور‌ها و جاده‌ها حضور داشته‌اند.

 در حال حاضر ۶۲ تیم آماده به خدمت، ۳۴ تیم در پایگاه‌های بین شهری و در جاده‌های استان در حالت امداد رسانی هستند و ۲۸ تیم در پایگاه‌های شهری در حال آماده باش هستند که در صورت آب گرفتگی معابر و منازل به کمک نیرو‌های شهرداری و راهداری بروند.

۴۰ دستگاه آمبولانس و خودرو‌های کمک‌بر در ۱۲ شهرستان و ۳۰ محور برای برای امدادرسانی فعالیت دارند.

از زمان شروع بارندگی‌ها و مسدود شدن جاده‌ها تا کنون یک هزار و ۶۵۰ نفر گرفتار در برف و تعداد ۹۴۵ دستگاه خودرویی در محور‌های برف‌گیر دچار مشکل شده بودند توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر کمک رسانی شدند.

 تا کنون یک هزار و ۷۰۰ بسته غذایی بین افرادی گرفتار در برف و روستاییان مناطقی که مسیر رفت و آمد آن‌ها مسدود شده بود به صورت هوایی و زمینی امداد رسانی شدند.

انتقال چهار مادر باردار دیگر در امروز به مراکز درمانی صورت گرفت که به طور کلی طی ۷۲ ساعت گذشته ۱۶ مادر باردار به علت مسدود بودن راه‌های ارتباطی روستا‌ها توسط آمبولانس‌های امدادی هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند که از این تعداد ۲ مورد جا به جایی به صورت امداد هوایی صورت گرفته است.

 پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان کرمانشاه در صورت گرفتار شدن هم وطنان در جاده‌ها برای اسکان اضطراری آماده خدمت‌رسانی بوده و شهروندان در صورت وقوع حوادث و گرفتار شدن در جاده‌ها می‌توانند به شماره ۱۱۲ هلال احمر اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.