مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: ۱۳ کرمانشاهی در ۹ ماهه اخیر بر اثر گازگرفتگی جان باختند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- سلیم خانی گفت: گاز سی. او گازی است سمی که از احتراق ناقص کربن به وجود می‌آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن‌را قاتل خاموش می‌نامند.

 اولین علائم و عوارض آن سوزش چشم‌ها و پس از گذشتن یک الی ۲ ساعت با توجه به غلظت گاز کربن مونواکسید موجود در فضا فرد احساس خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط می‌کند.

 با وجود تذکرات و هشدار‌های مسئولان و رسانه‌ها برای مراقبت و پیشگیری از خطرات گاز گرفتگی، اما سالانه شاهد فوت بسیاری از همشهریان خود در استان کرمانشاه هستیم.

 آمار فوتی‌های استان کرمانشاه بر اثر گاز گرفتگی در ۹ ماهه سال جاری ۱۳ نفر بوده که از این تعداد هفت نفر زن و ۶ نفر مرد گزارش شده است.

 مردم به هشدار‌ها برای جلوگیری از حوادث بی‌توجه هستند. تعداد فوتی‌های ناشی از گاز گرفتگی طی ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ تغییر نداشته و در سال گذشته از ۱۳ نفر فوتی ۲ نفر زن و یازده نفر مرد بوده‌اند.

در اکثر موارد حوادث ایجاد شده ناشی از سهل انگاری‌ها و عدم رعایت نکات ایمنی بوده است.

 طبق آمار مشاهده شده سالانه تعداد زیادی از افراد بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل از همشهریان خواهشمندیم نسبت به هشدار‌ها حساس بوده و با رعایت نکات ایمنی هنگام نصب وسایل گرمایشی از سالم بودن و استفاده صحیح این وسایل دقت و توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.