مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بارش‌های سال زراعی جاری (از ابتدای مهر) استان نسبت به پارسال ۴۳ درصد کاهش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فیروز دولتشاهی مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون حدود ۹۵.۷ میلی‌متر بارش در سطح استان داشته ایم، این میزان نسبت به پارسال با ۱۶۷ میلی‌متر بارندگی ۴۳ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت با ۱۸۱ میلی‌متر بارندگی ۴۷ درصد کمتر شده است.

میانگین بارش سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه ۸۹ میلی‌متر است در شهر کرمانشاه نسبت به پارسال ۵۱ درصد و نسبت به بلندمدت ۴۶ درصد کاهش بارندگی داشتیم.

بیشترین بارش امسال در سطح استان کرمانشاه مربوط به ثلاث باباجانی به میزان ۲۰۳ میلی‌متر است کمترین بارندگی با ۳۸ میلی‌متر از قصرشیرین بوده است.

موج اول بارشی که برای این هفته در کرمانشاه پیش‌بینی شده بود خارج شده موج دوم از بعدازظهر فردا (۲۳ دی) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فعالیت آن تا شنبه و به صورت باران، باد و حتی رعد و برق ادامه دارد.

این موج می‌تواند حتی در مناطق معتدل استان خصوصا در روز شنبه باعث بارش برف شود، در این مدت روند کاهشی دمای هوای شبانه را هم خواهیم داشت.

دمای بسیاری از نواحی استان در روز شنبه (۲۵ دی) به زیر صفر می رسد و به طور میانگین حدود پنج درجه کاهش دما نسبت به امروز را تا روز شنبه شاهد باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.