بررسی‌ها نشان می‌دهد علاوه بر روی آوردن افراد به مواد مخدر صنعتی، کودکان و بانوان نیز بیشتر به سمت مصرف مواد مخدر کشیده شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - چند روز گذشته بود که معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی به مسئولین متولی در بحث مواد مخدر در استان هشدار جدی داد و از آن‌ها خواست بیش از گذشته پای کار باشند تا آتش اعتیاد بیشتر از این دامن گیر افراد نشود.
 
جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی هم چندی قبل از مردم خواستند بیشتر مراقب فرزندان خود در مدارس و دانشگاه‌ها باشند و از آماری خبر داد که در آن از دستگیری ۴۸ نفر از مصرف کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در اطراف مدارس استان صحبت میشد.

دستگاه‌های متولی برای مبارزه با مواد مخدر یک دست شوند

وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات استان ما در حوزه مواد مخدر، دستگاه‌های متولی‌ است که تنها به صرف ارائه آمار خدمت رسانی می‌کنند در حالی که یک بررسی ساده می‌تواند نشان دهد خروجی کار اصلا قابل قبول نیست.
 
به گفته او مردم نیز می‌توانند نقش بسیار موثری در شناسایی و جمع آوری معتادین، فروشندگان و سوداگران مرگ داشته باشند و امروزه مدیریت اوضاع، همکاری مردم و مسئولین را می‌طلبد.
 
 وحدانی نیا گفت: در حال حاضر ارتباط خوبی بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و مجموعه معاونت قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در جهت گزارش‌های مردمی و رصد گزارش‌های ثبت شده در سامانه سجام به صورت محرمانه وجود دارد.
 
مهرماه امسال بود که در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مکان‌های آلوده، ۴۱ خرده فروش مواد مخدر و ۳۶ معتاد متجاهر دستگیر شدند و ۷۸ کیلو و ۸۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شد.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از مردم خواست هر گونه تخلف در حوزه مواد مخدر و مکان‌های محل مصرف معتادان و توزیع مواد مخدر را از طریق شماره ۱۱۰ و یا سامانه سجام قوه قضائیه به نشانی sajam.scpd.ir گزارش دهند.
 
او گفت: هم استانی‌ها اگر احساس کردند گزارشی که داده اند پیگیری نشده و راه به جایی نبرده است می‌توانند با شماره ۳۲۳۹۳۲۷۴ تماس بگیرند تا بنده به طور مستقیم گزارشات را پیگیری کنم.
 
انتهای پیام/ک
برچسب ها: مواد مخدر ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار