قناعت گفت: خراسان جنوبی استانی است که نقش مهمی در ممانعت از ورود مواد مخدر به کشور دارد و باید زیرساخت های مرز ماهیرود برای این امر تقویت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به تشریح موقعیت جغرافیایی استان پرداخت و از نقش خراسان جنوبی در حراست از مرز و امنیت کشور گفت.

او گفت: استان نقش مهمی در زمینه مبارزه با باند‌های مواد مخدر و ممانعت از نفوذ آن‌ها به داخل کشور دارد و خواستار تقویت امکانات این بخش در منطقه هستیم.

قناعت گفت: با توجه به افزایش چشمگیر مواد مخدر، تقویت و تجهیز ایستگاه‌های بازرسی سطح استان ضرورت دارد.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی تقویت معبر مرزی ماهیرود به منظور جلوگیری از ورود مواد مخدر و خروج پیش ساز‌ها با توجه به حجم تردد روزانه ۶۰۰ دستگاه کامیون در این معبر را از دیگر مطالبات استان برشمرد.

او گفت: با توجه به ضرورت امر پیشگیری با اجرای طرح‌های فرهنگی، طرح جامع فرهنگی و پیشگیری- درمان- مقابله و اشتغال در جهت مقابله با معضل اعتیاد در بخش درح شهرستان سربیشه تنظیم شده و اجرایی شدن آن نیاز به اعتبارات ویژه دارد.

قناعت با اشاره به تعطیلی مرکز ماده ۱۶ استان گفت: با توجه به افزایش معتادان ارجاعی به مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ استان و نیز تعطیلی مراکز درمان اعتیاد ناشی از محدودیت‌های کرونایی، ضرورت دارد با تخصیص اعتبار ویژه، مرکز ماده ۱۶ استان تجهیز و راه اندازی شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه و تجهیز پارکینگ خودرویی شورا به منظور حفاظت و صیانت از خودرو‌ها و نیز افزایش فضای موجود، تخصیص اعتبارات ویژه و همراهی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را می‌طلبد.

پیشنهادات استاندار در این نشست، قول مساعد سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را درخصوص پیگیری و رفع نیاز‌ها به همراه داشت.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.