وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس زمان زیادی طول کشید و ما نباید تا به این حد مدارس را تعطیل می‌کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - یوسف نوری گفت: وزارت آموزش و پرورش برای دستیابی به عدالت آموزشی، چند نقطه بزرگ را بر اساس شاخص‌های موجود در حوزه های تربیتی، آموزشی و پژوهشی هدف گذاری کرده است.

او گفت: دایره اول هدف برای ترمیم عدالت آموزشی مرز و ۱۶ استان مرزی و پس از آن روستاها است که دانش آموز بازمانده از تحصیل دارند.

به گفته او، برنامه‌های اجرایی برای این مناطق در حال تدوین و عملیاتی شدن است.

وزیر آموزش و پرورش می گوید: اگر خیران نبودند نظام تربیتی آموزش و پرورش کشور به عدالت کنونی نمی‌رسید هر چند تا رسیدن به عدالت آموزشی فراگیر فاصله زیادی وجود دارد.

به گفته او برنامه‌ریزی کردیم تا خلاء‌های آموزشی را به طریق حضوری و از طریق فضای مجازی پر کنیم. این موضوع ممکن است زمان آموزش را طولانی‌تر کند، اما خلاء‌های ایجادشده جبران می‌شود؛ در خصوص رتبه‌بندی معلمان نیز شورای نگهبان ایراداتی گرفته که در تلاش هستیم موارد رفع و در حال تهیه و تدوین آئین‌نامه‌ها هستیم.

او گفت: در زمینه اسکان نوروزی نیز با توجه به شرایط و تصمیمات اتخاذ شده عمل می‌شود و امیدواریم با بهبود شرایط بتوانیم خدمات شایسته‌ای به جامعه فرهنگیان در تعطیلات عید نوروز ارائه دهیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ۱۵ مهر ۱۴۰۰ گفته بود: ۹۴۷ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی امسال در اصفهان شناسایی شدند.

وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه برای آیین گشایش هفته خیران مدرسه‌ساز کاشان به این شهرستان سفر کرده بودند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.