معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: ۹۴۷ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در سال تحصیلی امسال در اصفهان شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، لیلا سادات ابطحی معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: تمام تلاش نهاد تعلیم و تربیت استان بازگرداندن دانش‌آموزانی است که بنا به دلایل مختلف از فراگیری علم و دانش محروم شده‌اند.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته از مجموع پنج هزار و ۲۳ دانش آموز مربوط به مناطق محروم و حاشیه‌ای و به دلایل شرایط کرونایی در استان از تحصیل بازمانده اند که از این تعداد ۳ هزار و ۴۰۲ دانش آموز عادی و استثنایی شناسایی و جذب آموزش شدند.

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از تغییرات مطلوب در آمار ثبت‌نام کلاس اولی‌های امسال خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما حدود ۹۰ هزار دانش‌آموز بود که این آمار با توجه به ورود دانش‌آموزانی که سال گذشته بدلیل کرونا از ثبت‌نام و تحصیل در پایه اول منصرف شده بودند تاکنون به ۹۲ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده و رشد داشته است.

وی گفت: امیدواریم با تلاش‌هایی که در راستای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان صورت می‌گیرد و تعهدی که در این‌باره نظام تعلیم و تربیت بر دوش دارد هیچ کودکی در استان از تحصیل بازنماند.

ابطحی به نقش راهبران آموزشی در بیانیه گام دوم انقلاب بمنظور تحقق عدالت آموزشی و اجرایی کردن اهداف سند تحول بنیادین اشاره و بیان کرد: این افراد در کیفیت‌بخشی و ارتقاء فعالیت‌های آموزش‌وپرورش در کلاس‌های چند پایه و روستایی و همچنین توانمندسازی و مهارت‌آموزی معلمانی که در این مدارس مشغول به خدمت هستند تاثیر بسیاری دارد.

وی افزود: بر این اساس، امسال ۵۵ راهبر آموزشی و تربیتی برای نظارت و پیگیری امور آموزشی دانش‌آموزان در استان پس از مصاحبه علمی و تخصصی آماده خدمت شدند.

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، پیگیری آموزش‌های روتین و مهارت‌های حرفه‌ای همکاران شاغل در مدارس روستایی، چند پایه و دور از دسترس را مهترین کارکرد راهبران برشمرد.

وی بابیان اینکه حضور راهبران در مناطق محروم و روستایی از افت تحصیلی دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند، افزود: در برخی مناطق خاص استان که اینترنت وجود ندارد و کودکان از تجهیزات کافی برخوردار نیستند، راهبران با حضور در آن مناطق به معلمان و دانش‌آموزان خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گفته ابطحی در سال تحصیلی امسال  ۴۹۲ هزار دانش‌آموز در استان در دوره تحصیلی ابتدایی ثبت‌نام کردند.

در سال تحصیلی امسال حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل شدند و آموزش حضوری و مجازی در ۶ هزار واحد آموزشی در قالب بیش از ۳۷ هزار کلاس درس در استان آغاز شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.