عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: واحد‌های مسکونی سراسر کشور موظف به ایجاد فضای آموزشی مناسب هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ساکنان شهرک شهید کشوری اصفهان از وجود مدرسه در تمامی مقاطع محروم هستند.

تنها مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه شهرک شهید کشوری نیز دارای ساختمان استانداردی نیستند و ظاهرا، ساختمان اداری قدیمی شرکت انبوه ساز (شرکت عمران آبشار اسپادانا) به آن‌ها تخصیص یافته است.

شهروند خبرنگار ما در پیامی مشکل خود را اینگونه عنوان کرده است: «تأمین واحد‌های آموزشی در منطقه شهید کشوری با ۷ هزار خانوار ساکن که به دلیل ساخت و ساز فعال هر روزه بر تعداد آن افزوده می‌شود، خواسته بزرگی نیست. نیاز به مکان آموزشی و مدرسه ابتدایی‌ترین نیاز شهرنشینی است که در شهرک شهید کشوری به آن توجهی نشده.»

حسن محتشم عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران در این رابطه گفت: آموزش و پرورش ملزم به تأمین مدرسه و مراکز آموزشی است؛ اما قبلا قانونی مبنی بر الزام انبوه سازان، کارفرمایان و شهرک ساز‌ها بود که به ازای هر ۲۰۰ واحد آپارتمان فضای آموزشی مناسب ساخته شود و علت نبود مدرسه در شهرک شهید کشوری احتمالا به دلیل عدول از قانون است یا متأسفانه برخی انبوه سازان برای فرار از این مسئله و دور زدن قانون، به اخذ مجوز ۱۹۹ واحد اقدام می‌کنند.

او ساخت مدرسه را وظیفه دانست و افزود: در مجموع شهرک‌ها و واحد‌های مسکونی که در سراسر کشور احداث می‌شوند آموزش و پرورش، موظف به احداث یک مدرسه یا به عبارتی تأمین فضا‌های آموزشی، پرورشی و فرهنگی مجموعه مسکونی ساخته شده هستند بدون شک باید عدالت آموزشی برای همگان فراهم شود تا همه دانش آموزان بتوانند به راحتی و به میزان برابر با یکدیگر تحصیل کنند.

او افزود: یکی از علت‌های دیگر نبود مدرسه در این شهرک با وجود ۷ هزار خانوار می‌تواند در نظر نگرفتن زمین برای ساخت مدرسه باشد که این مشکل بزرگی است چرا که یک مجموعه مسکونی باید مراکز آموزشی، بهداشتی، مذهبی و... را داشته باشد.

محتشم درباره راهکار حل مشکل نبود مدرسه در این شهرک گفت: ضعف‌های این چنینی باید با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مطرح شود تا با ورود به این مسئله راهکار مناسبی اندیشیده شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار