رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به برآورد‌های اولیه بیش از ۲۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفات و امراض گیاهی طرح جهش تولید در استان لازم است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - محمد فرید سپری امروز در نهمین جلسه کمیته فنی طرح جهش تولید گفت: برنامه ابلاغی برای اجرای طرح جهش تولید در استان کردستان ۴۸۱ هزار هکتار است که تاکنون ۴۲۸ هزار هکتار محقق شده و مابقی در کشت‌های بهار انجام خواهد شد.

او می گوید: با وجود اینکه سال گذشته کشاورزان استان با خشکسالی بی سابقه روبرو بودند، اما بیش از ۱۴۵ هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز انجام دادند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: همچنین ۴۴۵ هزار هکتار مبارزه با سن انجام شد و خوشبختانه بر اساس آخرین گزارش‌ها از ۴۵۰ هزار تن گندم خریداری شده تنها یک هزار تن آن دچار سن زدگی شده بود.

سپری می گوید: با توجه به مبارزه مناسب سال گذشته با آفت سن در سال جاری اکثر نقاط استان در شرایط نرمال و طبیعی قرار دارد و سازمان و کشاورزان استان امادگی لازم برای مبارزه با آفات احتمالی در مزارع را دارند.

به گفته او: با توجه به برآورد‌های اولیه بیش از ۲۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفات و امراض گیاهی طرح جهش تولید در استان لازم است که امیدواریم ستاد فرمان اجرایی امام (ره) در تامین بخشی از این هزینه‌ها کشاورزان استان را حمایت کند.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اهمیت بیمه محصولات کشاورزی گفت: ۲۲۶ هزار هکتار از سطوح طرح جهش تولید تا اکنون بیمه شده و در سامانه طرح، ثبت شده است.

سپری با بیان اینکه در حال حاضر مقام نخست بیمه محصولات کشاورزی کشور را داریم گفت: تحرک اساسی در بدنه بیمه محصولات کشاورزی استان لازم است و باید سازوکار مناسب برای این تحرک اندیشیده شود.

سپری افزود: ۱۰۸ میلیارد تومان خسارت برآورد شده در مزارع بیمه شده سال گذشته بوده که بیش از ۹۵ درصد ان به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.