سپری با اشاره به این که ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند، گفت:کشاورزان استان برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی و حمایت‌های مالی نسبت به بیمه مزارع و باغات خود اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج -  محمد فرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در هشتمین جلسه طرح جهش تولید برگزار شد گفت: تاکنون ۴۲۸ هزار هکتار از اراضی استان در قالب طرح جهش تولید و با حمایت‌های ستاد فرمان اجرایی امام زیر کشت انواع محصولات زراعی رفته است.

سپری با بیان اینکه ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند،گفت: قریب به ۲۰۹ هزار هکتار از این سطح مزارع طرح جهش تولید بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه تنش‌های آب و هوایی چند سال اخیر و شیوع بیماری‌ها و آفات گیاهی خسارات زیادی را به بخش کشاورزی متحمل کرده گفت: کشاورزان استان برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی و حمایت‌های مالی نسبت به بیمه مزارع و باغات خود اقدام کنند.

او گفت: سال گذشته ۱۴۳ هزار هکتار از اراضی استان در قالب طرح جهش تولید بیمه شد که بر اساس آخرین برآورد ها خسارت بیمه محصولات کشاورزی ۱۰۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که از این میزان  ۱۰۱ میلیارد تومان آن به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با بیان اینکه ۹۹۹ دستگاه سهمیه جذب ادوات کشاورزی استان کردستان در قالب طرح جهش تولید است گفت: باید مراحل پرداخت و خرید این ادوات به سرعت انجام شود و آسان کاری لازم توسط بانک عامل به عمل آید.

سپری گفت: ۵۰۵ نفر متقاضی ادوات دنباله بند کشاورزی حفاظتی در استان شناسایی شده و به بانک ملی جهت پرداخت تسهیلات و خرید ادوات معرفی شده اند.

یوسفی، مدیر امور شعب بانک ملی هم از شروع پرداخت تسهیلات خرید ادوات کشاورزی حفاظتی طرح جهش تولید از امروز خبر داد وگفت:شرایط و ضوابط پرداخت این تسهیلات به صراحت اعلام شده و با هر گونه کم کاری و مانع تراشی در این زمینه برخورد خواهیم کرد.

اسماعیل حیدری، معاون امور بیمه بانک کشاورزی استان هم از حمایت‌های مالی ستاد فرمان اجرایی امام (ره) از بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و گفت با کمک‌های مالی ستاد هزینه پرداختی از سوی زارعان استان کاهش یافته و امیدواریم کشاورزان استقبال خوبی از بیمه محصولات خود به عمل اورند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.