مدیر شعب بانک کشاورزی استان کردستان گفت: درشش ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان زیربخش‌های مختلف کشاورزی و بازرگانی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،اسعد فهیمی مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان با بیان این که از ابتدای امسال مبلغ ۹ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال تسهیلات  در تامین مالی و تحکیم امنیت غذایی، به متقاضیان زیربخش‌های مختلف کشاورزی و بازرگانی  در استان پرداخت شده است ،گفت: این میزان تسهیلات به ۱۰ هزار و ۱۲۱ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

فهیمی با اشاره به این که این مبلغ نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان ۴۹درصد رشد داشته. افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از یک هزارو ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است که در واقع با پرداخت این میزان تسهیلات، ۸۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی همچون تراکتور، کمباین و دنباله بند‌ها به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شده است.

او افزود: طی این مدت، مبلغ یک هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۴ طرح بزرگ شامل گاوداری، سردخانه محصولات کشاورزی و سیلوی ذخیره گندم پرداخت شده است. همچنین در زمینه باغداری، مبلغ ۴۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۲۵۶ نفر از متقاضیان باغدار استان و مبلغ ۲ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال تسهیلات دامداری به ۳ هزار و ۸۷ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک کشاوزی کردستان گفت: یک هزار و ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات زراعت نیز به ۲هزار و ۸۱۰ نفر از متقاضیان این زیربخش کشاورزی پرداخت شده است.

فهیمی در ادامه از پرداخت بیش از ۱۳۳ میلیارد ریال غرامت مربوط به سال زراعی جاری توسط بانک کشاورزی خبر داد و گفت: بیش از ۲۳۱ هزار راس انواع دام و ۱۱ هزار و ۳۷۱ نفر بیمه گذار در بانک کشاورزی استان کردستان دام‌های خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی استان قرار دادند، همچنین بیش از ۴۷ هزار و ۵۱۷ بیمه نامه تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در بانک کشاورزی استان کردستان صادر شده است که، از مجموع بیمه نامه‌های صادر شده ۶هزار و ۱۹۲ بیمه نامه در بخش باغات، ۲۸هزار و ۲۶۱ بیمه نامه در بخش زراعت، ۱۱هزار و ۳۷۱ بیمه نامه در بخش دام، یک هزار و ۱۶۳ بیمه نامه در بخش طیور، ۹ بیمه نامه در زیربخش آبزیان صادر شده است.

اواظهار داشت: در رابطه با تسهیل در امر ازدواج جوانان، مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به ۴۵۵ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.