استاندار آذربایجان غربی:

زمینه سرمایه گذاری شستا در استان فراهم است/ تسهیلات لازم برای فعال کردن واحد‌های راکد استان تامین شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: زمینه سرمایه گذاری برای شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در استان فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - محمدصادق معتمدیان در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در بخش‌های مختلف، گفت: به دلیل عدم سرمایه گذاری مناسب شرکت‌های بزرگ اقتصادی در آذربایجان غربی، میزان درآمد مردم استان نسبت به میانگین کشور پایین است و این مسئله حضور جدی نهاد‌ها و شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری ملی در آذربایجان غربی را دو چندان کرده است.

استاندار آذربایجان غربی می گوید: حضور و سرمایه گذاری شستا در توسعه زیرساخت‌ها و اشتغال پایدار در استان، آماده سازی منطقه ویژه سلماس و ایجاد زیرساخت لازم برای ایجاد بندر خشک در حوزه بسته بندی و صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی بویژه سیب در یکی از شهرستان‌های استان، می‌تواند در روند رشد و توسعه استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان نقش موثری ایفا کند.

معتمدیان گفت: با توجه به وجود سه مجتمع پتروشیمی در استان، حضور جدی شستا برای سرمایه گذاری در حوزه «نفت، گاز و انرژی» در جهت تکمیل زنجیره تولید مشتقات نفتی در آذربایجان غربی ضروری به نظر می رسد.

به گفته وی فعال شدن واحد‌های راکد و نیمه فعال تعاونی در استان می‌تواند در روند رشد و شکوفایی اقتصادی آذربایجان غربی موثر باشد، و باید تسهیلات لازم برای فعالتر کردن واحد‌های تعاونی راکد و نیمه فعال در استان شد تامین شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.