معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهر‌های سقز و بابارشانی بیجار در شبانه روز گذشته با دمای منفی ۲۸ و منفی ۳۰ درجه سانتی گراد سردترین شهر‌های کشور بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - علی پناهی گفت: در شبانه روز گذشته حداقل دمای شهر‌های مریوان و سنندج ۲۵-، دهگلان و دیواندره ۲۴-، کامیاران ۲۰-، سروآباد ۱۹-، زرینه ۱۷-، بیجار ۱۴-، بانه ۱۳- و قروه ۱۲- درجه سانتی گراد بود.

او با اشاره به اینکه شهر سروآباد با حداکثر دمای سه درجه سانتی گراد گرم‌ترین دمای استان را داشت گفت: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در شبانه روز گذشته در بیشترین حالت به منفی ۶ درجه سانتی گراد رسید.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان  می گوید: از اواخر وقت امروز چهارشنبه یک سامانه بارشی دیگر وارد استان می‌شود که تا اواخر وقت پنج شنبه در کردستان فعال است و سبب بارش برف و کولاک بویژه در مناطق غربی می‌شود.

پناهی گفت: به دنبال این سامانه بارشی ۲۰ تا ۳۰ میلی متر بارندگی برای شهر‌های بانه، مریوان، سقز، سروآباد، کامیاران و سنندج پیش بینی می‌شود و شهر‌های شرقی استان بارش‌های کمتری خواهند داشت.

به گفته او: با توجه به اینکه به همراه این سامانه بارشی پدیده وزش باد را نیز در استان داریم، بارش برف و کولاک و یخبندان در سطح معابر و راه‌های استان ممکن است موجب اختلال در تردد شود که نیاز است شهروندان در این مورد توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: فردا از سردی هوای استان کاسته می‌شود و انتظار داریم به صورت میانگین تا ۱۰ درجه سانتی گراد دما افزایش یابد، اما دوباره از روز جمعه و شنبه هفته آینده هوا سردتر می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.