بیشتر پژوهش‌های جهاددانشگاهی کاربردی است

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بیشتر پژوهش‌های جهاددانشگاهی کاربردی و شامل مساله‌هایی است که مراکز تحقیقاتی دیگر به آن نمی‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- نوربخش عسکری گفت: جهاددانشگاهی زمینه خوبی از نظر ذهنی و عملکردی در بین دست‌اندرکاران حوزه برنامه‌ریزی و بودجه دارد زیرا این نهاد انقلابی از نیرو‌های خوب و نخبه برخوردار است و بیشتر پژوهش‌هایش کاربردی و در راستای حل مساله‌هایی است که مراکز تحقیقاتی دیگر به آن نمی‌پردازند.

او در حاشیه بازدید از مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی بوشهر گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها را ترغیب کرده‌ایم که طرح‌های پژوهشی را به جهاد دانشگاهی واگذار کنند زیرا این نهاد مساله‎محور کار می‌کند.

معاون تملک دارایی‌های سرمایه‌ای امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به پژوهش اختصاص داده شده است. این، یک ظرفیت قانونی است و جهاد دانشگاهی هم می‌تواند از این فرصت برای تامین مالی استفاده کند.

عسکری گفت: واگذاری به بخش خصوصی به لحاظ جذابیت و سوددهی از راهکار‌هایی است که می‌تواند به گسترش و عملیاتی شدن طرح آبزی پروری جهاددانشگاهی بوشهر کمک می‌کند.

به گفته او، یک درصد سهم پژوهشی بر اساس اولویت‌ها و مسائل اصلی هر استان تخصیص پیدا می‌کند و طبیعی است وقتی یک استان اقتصاد دریامحور دارد، باید به این حوزه بپردازد.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور می‌گوید: مطالعات آمایش همه استان‌ها انجام و اولویت‌ها مشخص شده است بنابراین مسئولین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.