تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی با پیشرانان طرح مشاغل خانگی به منظور پیاده‌سازی الگوی جدید طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، در چهار شهرستان بوشهر منعقد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی در ۴ شهرستان استان بوشهر با خانم صدیقه لیراوی، پیشران شهرستان گناوه با تعداد ۱۷۶ نفر ثبت نام کننده، رقیه بردی و عباس پی‎‌خسته پیشرانان شهرستان دشتستان با ۳۱۵ نفر ثبت نام کننده، مرضیه ناظری زاده پیشران شهرستان دشتی با ۲۷۲ نفر ثبت نام کننده و سلطنت زرین چشمه، پیشران شهرستان با ۱۱۲ نفر متقاضی منعقد شد.   

موضوع تفاهم‌نامه همکاری در انجام و اجرای آموزش و توانمندسازی متقاضیان، شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های شهرستان و اتصال به بازار محصولات خانگی در چهارچوب الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی، مصوب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی است.

از جمله اهداف تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها برای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شهرستان گناوه، آموزش و اتصال به بازار تولیدکنندگان مشاغل خانگی و توسعه و پایدارسازی کسب‌وکار، استفاده بهینه از ظرفیت‌های مادی، معنوی و فناوری طرف‌ها تفاهم‌نامه از جمله بسترسازی و همچنین امکانات موجود برای فروش تولیدات خانگی است.  

مدت اجرای این تفاهم‌نامه  دو سال از تاریخ امضا خواهد بود و در صورت توافق طرف‎ها قابل تمدید است.  


بیشتر بخوانید


وظایف و تعهدات جهاد دانشگاهی معرفی نماینده به پیشران، کمک و بسترسازی و تامین بستر لازم برای فروش و عرضه مستقیم کالا‌های طرح، همکاری در شناسایی بازار‌های داخلی و خارجی به منظور فروش محصولات طرح مشاغل خانگی، همکاری در معرفی مشاوران و تسهیلگران به پیشران، استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای همکاری با پیشران در طرح، بررسی گزارش‌های دوره‌ای و پایانی و بررسی جلسات هماهنگی حسب ضرورت است.  

همچنین وظایف و تعهدات پیشران معرفی نماینده پیشران به جهاد دانشگاهی، همکاری با جهاد در تدوین برنامه‌های اتصال به بازار، پیاده‌سازی آن و فروش محصولات، رصد و انتشار اخبار رسانه‌های مجازی در حوزه پوشاک مشاغل خانگی و گزارش به جهاد، به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود و استفاده از سازوکار‌های مناسب برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه، تامین مکان، مواد اولیه و تجهیزات لازم جهت اجرای طرح، خرید محصول و کمک به فروش محصولات طرح توسعه مشاغل خانگی، تهیه گزارش‌های دوره‌ای و پایانی، شرکت در جلسات حسب ضرورت، آموزش‌های عمومی و تخصصی به متقاضیان طرح تعریف شده است.  

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.