عضو شورای شهر کلانشهر اهواز گفت: دانش آموزان اهوازی با خشک کردن پسماند میوه نهاده‌های دامی تهیه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد مهدی مطیعی گفت: پویش جمع آوری پسماند می‌تواند به عنوان گام نخست در تفکیک زباله و سلامت محیط زیست باشد و به آن پرداخت.

به گفته او مدرسه پیشرو در حوزه‌های مختلف فرهنگی، فرهنگ سازی تفکیک زباله و متصل کردن آن به اوضاع اقتصادی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی پیش قدم است.

مطیعی می‌گوید: این مدرسه با ۲۵۰ دانش آموز اقدام به جمع آوری پسماند‌های میوه‌ها و تولید میوه خشک کرده است این کار نقش مهمی در تغذیه دام‌ها دارد و در زمانی که با تحریم‌ها ونابسامانی در تامین نهاده‌ها دامی تحت فشار هستیم خشک کردن میوه می‌تواند اقتصاد مقاومتی جامعه عمل بپوشاند.

عضو کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورای شهر اهواز گفت: از نظر محیط زیستی تفکیک زباله باید فرهنگ سازی و در پیوست اقتصادی به آن پرداخته شود تا شرایط برای اجرای آن مهیا شود.

این کار بدون صرف هزینه همراه است که باید ادامه داشته باشد.

تفکیک زباله فرایندی است که از طریق آن زباله را به عناصر مختلف تفکیک می‌کنند. طبقه‌بندی ممکن است به صورت دستی در خانه‌ها انجام گیرد و با طرح‌های جمع‌آوری از کنار خیابان جمع‌آوری آن انجام گیرد یا اینکه تفکیک به صورت اتوماتیک در تأسیسات بازگردانی مواد یا تأسیسات بیولوژیکی انجام گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.