خانچی گفت: امروز ظاهر خوزستان به واسطه نخاله‌های ساختمانی زشت شده و این مسئله زیبنده استان نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد خانچی در کارگروه استانی مدیریت پسماند گفت: امروزه منبع درآمد بسیاری از شهرداری‌ها زباله است، در حالی که اهواز کمترین بهره را از آن می‌برد.

او افزود: اکنون همه جای استان مملو از زباله است، زیرا بستر خوبی برای جذب سرمایه گذار در این حوزه فراهم نشده است.

به گفته خانچی حتی از ضایعات موبایل نیز می‌توان کسب درآمد و آن را صادر کرد که بسیار هم قابل ملاحظه است، اما سرمایه گذاران اعتراض دارند که حمایتی در این خصوص نمی‌شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان از مجموعه‌های استانی و کلانشهر اهواز خواست تا برنامه‌های خود را در خصوص مدیریت پسماند اعلام و در صورت کم کاری آن را تحت عنوان «ترک فعل» اعلام نمایند.

این مقام مسئول مدیریت پسماند را یکی از اولویت‌های خوزستان بیان کرد که امنیت، سلامت و آرامش مردم به آن ارتباط دارد، در حالی که این مسئله برای برخی از مدیران اهمیت چندانی ندارد.

محمد خانچی می‌گوید: زباله گرد‌ها به دلیل ساماندهی نشدن و آشنا نبودن با خطراتی که پسماند‌ها دارند، گاهی آن‌ها را در سطح خیابان پخش کرده و این موضوع نگران کننده سلامت خود این افراد و دیگر شهروندان را به خطر خواهد انداخت.

او گفت: از شهردار نیز انتظار می‌رود در این مورد چاره‌ای بیندیشد و در مورد سایت دفع پسماند اهواز نیز راهکاری اساسی ارائه دهد، زیرا بسیاری از روستاییان اطراف این سایت با مشکلات متعدد مواجه هستند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان فرهنگ سازی را یکی از پایه‌های تفکیک زباله عنوان کرد و از صدا و سیما خواست در این خصوص برنامه‌هایی ویژه تدارک ببیند.

معضل پسماند در استان خوزستان از مشکلات بزرگ شهر‌های مختلف است، که انتظار می‌رود با جدیت مسئولان و همکاری آن‌ها مسائل مختلف محیط زیستی در این حوزه برطرف شود.

زشت شدن ظاهر خوزستان به واسطه نخاله‌های ساختمانی زیبنده نیست

زشت شدن ظاهر خوزستان به واسطه نخاله‌های ساختمانی زیبنده نیست

زشت شدن ظاهر خوزستان به واسطه نخاله‌های ساختمانی زیبنده نیست

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار