مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از تدوین آیین‌نامه بومی این استان برای تعطیلی در شرایط آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در ارتباط با تعطیلی مراکز آموزشی و اداری در استان  اختلاف نظر بین دستگاه‌های اجرایی ذیربط وجود دارد که تلاش می‌شود آیین‌نامه بومی و محلی متناسب با شرایط خوزستان در این راستا تهیه شود.

او افزود: بررسی مجدد وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی در رابطه با شرایط اضطرار آلودگی هوا در خوزستان مهم است.

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مدیران غایب باید پاسخگو باشند چه کاری واجب‌تر از سلامت و زندگی مردم داشته اند که در این نشست شرکت نکرده اند.

او افزود: اولویت قرار ندادن موضوع‌های مرتبط با سلامت مردم از سوی مدیران قابل قبول و توجیه نیست و مردم انتظار دارند شرایط و بستر مناسبی برای زندگی فراهم شود که یکی از شرایط داشتن زندگی خوب برخوردای از هوای پاک است.

خانچی اضافه کرد: انجام اقدامات پیشگیری، قبل از ایجاد شرایط اضطرار بسیار اهمیت دارد بنابر این باید برنامه همه صنایع آلاینده در این خصوص ارائه و اقدامات طبق زمان‌بندی انجام شود و دستورالعمل ابلاغ شده در خصوص اجرای قانون هوای پاک باید هم از نظر استانی و هم از نظر دستگاهی، بومی‌سازی شود تا وظیفه هر دستگاه مشخص شود.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان همه دستگاه‌های اجرایی استان باید نهضت فضای سبز را در دستور کار قرار دهند تا فرهنگ درختکاری در خوزستان نهادینه شود و باید در بازه زمانی کوتاه شرایط خوزستان از نظر آلایندگی مطلوب‌تر شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.