دو منبع آگاه خبر دادند امروز مقاماتی از آمریکا و انگلیس قرار است برای حل و فصل اختلافات دیرینه تجاری با یکدیگر گفتگو کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان- دو منبع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند انتظار می‌رود امروز مقاماتی از آمریکا و انگلیس برای حل و فصل اختلافات دیرینه خود در زمینه روابط تجاری به ویژه اختلاف بر سر تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم با یکدیگر گفتگو کنند.

به گفته خبرگزاری رویترز، این نشست که قرار است به صورت مجازی برگزار شود میان جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا و آن ماری ترولیان، همتای انگلیس اش برنامه ریزی شده است.

گفتگو بر سر اختلافات طولانی مدت تجاری و نیز تعرفه‌های فلزات سنگین از جمله موضوعات این نشست خواهد بود. انگلیس سالهاست به افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا معترض است.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری ترامپ تصمیم گرفت تعرفه‌های سنگینی را به صنعت فولاد و آلومینیوم انگلیس اعمال کند. اقدامی که با انتقاد‌های فراوان در داخل و خارج آمریکا مواجه شد و علی رغم اعتراضات مقامات انگلیسی سالهاست ادامه دارد.

در زمان دولت پیشین آمریکا، "سیسیلیا ملمستروم" کمیسر بازرگانی اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام دولت ترامپ آن را خلاف ضوابط سازمان تجارت جهانی دانست و از شکایت اتحادیه اروپا از آمریکا در این باره خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۹ دی ۱۴۰۰
انگلیسیا اگه خیلی عشق آمریکان باید قبول کنن یکی از ایالتای آمریکان و حق برگزاری انتخابات ندارن
آخرین اخبار